Jump to content

SABB 2H startproblemer

Roadster

Recommended Posts

Sabb 2H; bytta starter nå.

Ved prøvestart drar starter motoren rundt, men tenner ikke. Prøver litt, men stopper når jeg kjenner litt sviddlukt.

Finner etterhvert en løs minus-kabel (tykk kabel rett fra batteri) som ser ut kunne vært festet i dynamofestet. Kunne løsnet uten at jeg så det når dynamo måtte demonteres for å  komme til fester for starter. Noen som har innspill?

God kontakt er vesentlig for å få tilstrekkelig turtall på starter. Så puss rene alle kontakter og stram godt til.

2H er ikke lettstartet. Har du gløding? Om så, sjekk at begge glødeplugger virker. Om du ikke har gløding, skru ut startsigarettholderne og pump 3-4 pump motorolje med oljekanne inn i hver sylinder. Da pleier den å komme. 

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Virker som jeg har gløding. Motoren blir dratt rundt, men altså ingen tenning. Har tidigere startet lett. Skal prøve det med oljekanne.

Derimot er jeg usikker på den minuskabelen jeg fant i motorrommet etterpå. Den kommer rett fra batteri. På lengden kan den se ut som har vært festet enten i skrufestet til selve startmotoren, eller skrufestet til dynamo. Den kan ha falt ned under demontering uten at jeg har sett det.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...