Glenn Rune Startet 14.August.2020 Link til dette innlegget Startet 14.August.2020 Jeg har en BUKH DV 10 fra -70tallet. Denne har en dieselpumpe ulik den det er bilde av i manualen som følger motoren. Det står Sofabex på lokket. Jeg har i det siste hatt litt problemer med å få motoren ordentlig opp i turtall. Når den går mot maks (som jeg antar er 2/3 av tidl maks omdreininger) blir eksos svart. Jeg har skiftet dieselfilteret, men jeg forstår det slik at den orginale pumpen har et filter som kan tas ut og renses. Er det noen som vet om Sofabex-pumpen også har det? Evt om noen har noen tips til hvorfor motoren ikke vil ordentlig opp i turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 14.August.2020 Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Sjekk at ikke eksosbend/utløp er sotet igjen før du bytter pumpen. Om eksosslange er gammel, så kan denne delaminere på innsiden og lage kuk for eksosen når den skal ut. Selv om den ser grei ut fra utsiden. Ville sjekket de to tingene før jeg hadde skrudd på noe pumpe. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Glenn Rune Svart 15.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Takk for fint svar! Skal sjekke disse tingene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.