MotorGrøn Startet 14.August.2020 Link til dette innlegget Startet 14.August.2020 Har en Evinrude 120 hk V4 90 mod. Hadde full service på den i våres og har fungert som den skal. Nå siste turen gikk den å fusket og fikk den ikke opp i plan/turtall. Pumpet litt bensin i og den kom seg etterhvert. Det rare er nå at når den går opp i plan og gir på litt mister motoren skyvet, turtallet går til topps og båten faller ned. Slakker så av på gassen, gir på igjen og båten planer fint, men så mister motoren skyvet, turtallet til himmels og båten faller ned igjen.. Noen som kan ha en aning om hva årsaken kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 14.August.2020 Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Sjekk propellen for dårlig vulkanisering. Høres slik ut. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
MotorGrøn Svart 14.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Ok, takk for svar - hvordan sjekker jeg det? Er rillene i propellen som skal tres innpå propellakslingen slitt? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 14.August.2020 Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Gummien mellom propell og propellaksling løsner fra enten propellen eller fra navet som går over akslingen. Da henger den med helt til sentrifugalkraften trekker det såpass fra hverandre at det slipper. Konsekvensen er at propellen ikke går så fort rundt som den skal på høyere turtall. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
MotorGrøn Svart 14.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2020 Ok, forstår - hvordan finner jeg ut om det er det som er problemet - kan jeg se det når jeg tar av propellen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.