Askeladden cruz Startet 15.August.2020 Link til dette innlegget Startet 15.August.2020 Hei, noen som kan fortelle litt om hvilken diagnosesystem som brukes på mercruiser qsd diesel (nyere enn 2008)? Har en 4.2 320 hk med check engine alarm alt av nivå og trykk ser ut til å være ok. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 15.August.2020 Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Timeteller viser noen ganger feilkoder i stedet for timetallet. Har du en annen verdi her? Virker trimsensor som den skal? Virker som det er en gjenganger på disse. Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden cruz Svart 16.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 Hei, Trimsensoren må skiftes, den er helt bananas. Kjenner du til noen greie diagnose verktøy? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 Jeg har ikke slikt, men vet det finnes. Bytt sensoren så er det gode muligheter for at feilen blir borte. Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 Du kan nok bruke en wesselview mobile,da får du alt opp på mobiltelefonen din. den fungerer på alle Mercury som støtter smartcraft. den er i salg hos alle Merc forhandlere Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden cruz Svart 17.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Godt forslag med Vesselview, helt til jeg leste: NB! Ikke kompatibel med CMD QSD dieselmotorer med 24-pin SIM module. Kun kompatibel med CMD QSD dieselmotorer med 48-pin DTS (Digital Throttle and Shift) SIM module. Gjett hva jeg har.... :-( Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Har også en trimsensor som var ute å kjøre og fikk denne meldingen ofte, samtidig gikk trimsensormeter i været. Drevet er nylig servet med nye belger, så det er ikke aktuelt å ta opp båten for å bytte sensorer, men jeg har nå forsøkt å gå inn på menyene (cal1 eller cal2 ) og der valgte jeg "no" på om trimsensor var installert. Fikk ikke noe feil på helgens tur, men vet ikke om jeg er kvitt den da turen var ganske kort. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Swingswong Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Sensoren kan du la ligge tilkoblet i motorrommet til båten skal opp. Tar 10 min Sitér dette innlegget Link to post
Askeladden cruz Svart 28.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2020 Takk for tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.