Odyssevs Startet 16.August.2020 Link til dette innlegget Startet 16.August.2020 Båten går rett frem i lav hastighet med ratt i midtstilling. Etterhvert som farten øker trekker den mer og mer mot babord. Ved 25 knop må jeg holde mer enn en halv omdreining mot styrbord på rattet. Pga konstruksjonen av båten er det enkelt å se at jet'en er montert midt i båten og peker rett bakover. Rorrøret er uskadd og sitter på sine bolter med foringer uten å slingre. Noen ideer om hva som skjer, tips om hva jeg bør sjekke? Sitér dette innlegget Link to post
skuta mi Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 Hatt båten lenge? Lenge siden den sist var i bruk? Mer rur/groe på den ene siden? Er ikke uvanlig at det gror mer på den ene enn andre siden. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 16.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 Den har nettopp vært oppe og høytrykkspylt under, noe ruer men ren nå. Sitér dette innlegget Link to post
Odyssevs Svart 13.August.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2021 Litt sent svar men fant ut hva det var. Stangen som skyver på rorrøret er for kort. Dermed går vaieren ut av hylsen og begynner å bukle ned det resultat at rorrøret ikke bevegercseg selv om jeg fortsetter å vri på rattet. Så den har ganske enkelt feil styrekabel. Nok en cowboyjobb fra en av de tidligere eierne. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.