Dilemma Startet 16.August.2020 Link til dette innlegget Startet 16.August.2020 Båten er vel 3.25 meter på det bredeste men vet noen bredden der den treffer utrigger på en flytebrygge? Antar den er noe smalere der? Ønsker også mål på saga 315, flem 340 og skilsø 33 ,om noen har dette Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 4,5-5m Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Det var da raust. Den er jo ikke 3.25 der utliggerne treffer. Du klarer deg med 3.5-4m litt avhengig av hvor mye juling brygge får. Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Vi har 3.70 plass (senter til senter) til Saga 315. Kan ikke ha noe mindre iallfall, Sagaen er 325 bred. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 3rik skrev for 4 timer siden: Det var da raust. Den er jo ikke 3.25 der utliggerne treffer. Du klarer deg med 3.5-4m litt avhengig av hvor mye juling brygge får. Og da skal du fendre med sugerør eller lignende? En fornuftig båtålass bør være mer en en meter bredere en båten om den skal ligge bra i skikkelig dårlig vær med solid fendring. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Med en lysåpning på en halv meter mer enn båtens oppgitte bredde ligger du svært godt med god plass. Oppgitt bredde er gjerne en halv meter mer enn bredden på båten i uteriggerhøyden og kalkulerer du med en halv meter klaring på hver side er dette mer enn nok. Forutsetter at du har normale manøvergenskaper, dvs. baugpropell. Om ikke blir det fort mye jukking og unødvendige koplinger på et slikt skrog med mye avdrift om det er litt sideveis vind når du skal inn, spesielt om båplassen er trang. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 (redigert) Jeg har lysåpning på 3,5 meter. Ikke noe problem. I vår havn får vi ikke lov å ha bredere plass enn hva båten trenger, da det er rift om de bredeste plassene. (foreningsdrevet båtforening) Redigert 17.August.2020 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Dette var lettforståelig WORRY II. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Worry II Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Faxen skrev for 2 timer siden: Dette var lettforståelig WORRY II. Tja, det var detfor jeg fant et gammelt bilde som viser hvor mye plass jeg har på min 3,5 meter bås. Bredere enn det trengs ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Har Saga 315 og 3.5m båtplass. Holder i massevis Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Dilemma Svart 17.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Takk for svar så langt:) Bilde ditt WORRY II viser det bra. Plassen min har en lysåpning på 3,5m, så bakgrunnen for mitt spørsmål er hvor stor bredde på en båt en kan få inn der. Selv om dem har oppgitt bredde på 3,25, så ser en ut fra bilde at det er mye bedre plass grunnet skroget smalner inn nedover. ( Selvsagt ulikt fra båttype) Så det betyr at en kan innlemme noen flere båter i søket. Sitér dette innlegget Link to post
Dilemma Svart 17.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Saga 315 og Riviera 925 har vel samme bredde på 3,25m? Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Jeg hadde min Coronet 32 Of, som er 3.33 i oppgitt bredde på en 3,5 m plass. Den var endel smalere der utriggerne sluttet, så jeg lå nesten 2 meter utenfor med bakenden der den er bredest Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.