Jump to content

Edit History

Lazyjack

Lazyjack

Maika skrev 46 minutter siden:

Aha. Skjer det fordi eksos-systemet kun er beregnet for det trykket impelleren gir, samt at når motoren går, så hjelper eksosen kjølevannet ut?

Uansett: nyttig tråd. Jeg mener jeg har gjort tilsvarende selv før jeg kjøpte en spyleklokke til drevene, men da koblet jeg vel til foran impelleren, så den forhindret vel katastrofen:)

Det siste er riktig. Det er trykket fra eksosen som skyver vannet ut av eksosslangen. Går ikke motoren så fylles eksosslange og potte opp av vann og renner inn i eksosmanifold, via eksos ventilene og inn i sylindrene. Det beste er å kjøre motoren god og varm etter en slik hendelse og bytte olje som Hulda sier. Å la det stå og "lufte" uten dyser har ikke noe for seg. 

Lazyjack

Lazyjack

Maika skrev 41 minutter siden:

Aha. Skjer det fordi eksos-systemet kun er beregnet for det trykket impelleren gir, samt at når motoren går, så hjelper eksosen kjølevannet ut?

Uansett: nyttig tråd. Jeg mener jeg har gjort tilsvarende selv før jeg kjøpte en spyleklokke til drevene, men da koblet jeg vel til foran impelleren, så den forhindret vel katastrofen:)

Det første er riktig. Det er trykket fra eksosen som skyver vannet ut av eksosslangen. Går ikke motoren så fylles eksosslange og potte opp av vann og renner inn i eksosmanifold, via eksos ventilene og inn i sylindrene. Det beste er å kjøre motoren god og varm etter en slik hendelse og bytte olje som Hulda sier. Å la det stå og "lufte" uten dyser har ikke noe for seg. 

• Create New...