RichardPh Startet 17.August.2020 Link til dette innlegget Startet 17.August.2020 Hei, Jeg skal nå gå til innkjøp av en fiske og turbåt med pilothus. Det står mellom en Finnmaster 6100MC og Bella 572C, har noen erfaringer med disse båtene? Brukes for det meste til å dra ut i Oslofjorden for å fiske og kose oss. En Evinrude e-tec 115hk på Finnmaster og Honda 4t 90hk på Bella. Samme prisklasse. Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Jeg har noe erfaring med Finnmaster, og mye erfaring med Bella, men ikke erfaring med akkurat de modellene du tenker på her. Finnmaster er generelt en mer solid bygget båt enn Bella, slik jeg opplever det. Finnmaster synest jeg går bra i bølger også. Bella 572c er et av Bella-skrogene som jeg har hørt fra flere kilder, at de slår en del i bølger, i tillegg til at det er en del knirkelyder. Motor messig ville jeg valgt 4-takt, pga en del lavere støynivå på sakte fart, jeg er meget opphengt i lavt støynivå, samt at man sliper styr med 2-taktsolje. Det viktigste du kan gjøre er ta deg tid til å teste begge to, så velger du den som gir best magefølelse i forhold til dine preferanser og ditt bruk. Spør spesifikt hvordan vedlikeholdet på motor er utført. Er det gjort profesjonelt så skal kvittering foreligge. Har selger utført dette selv, skal han kunne forklare i detalj hva og hvordan. Sjekk også når neste service på etec skal utføres og hva den koster, samt neste registerreimskift på honda(hvis den har registerreim) Sitér dette innlegget Link to post
RichardPh Svart 17.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Mort1 skrev 1 time siden: Jeg har noe erfaring med Finnmaster, og mye erfaring med Bella, men ikke erfaring med akkurat de modellene du tenker på her. Finnmaster er generelt en mer solid bygget båt enn Bella, slik jeg opplever det. Finnmaster synest jeg går bra i bølger også. Bella 572c er et av Bella-skrogene som jeg har hørt fra flere kilder, at de slår en del i bølger, i tillegg til at det er en del knirkelyder. Motor messig ville jeg valgt 4-takt, pga en del lavere støynivå på sakte fart, jeg er meget opphengt i lavt støynivå, samt at man sliper styr med 2-taktsolje. Det viktigste du kan gjøre er ta deg tid til å teste begge to, så velger du den som gir best magefølelse i forhold til dine preferanser og ditt bruk. Spør spesifikt hvordan vedlikeholdet på motor er utført. Er det gjort profesjonelt så skal kvittering foreligge. Har selger utført dette selv, skal han kunne forklare i detalj hva og hvordan. Sjekk også når neste service på etec skal utføres og hva den koster, samt neste registerreimskift på honda(hvis den har registerreim) Takk for godt svar Morten! Motormessig er jeg mer på Honda-siden. Jeg har nå en e-tec 90hk, veldig fornøyd egentlig, men jeg merker at den liker seg best i høyere turtall. Veldig spent på om noen har mer meninger om disse skrogene! Og også motor såklart :) Sitér dette innlegget Link to post
RichardPh Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Bump bump! :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.