leopard Startet 17.August.2020 Link til dette innlegget Startet 17.August.2020 Hei Jeg har en Volvo penta gir og gass kontroll som sitter på pidestallen. Her er det en slags seig fugemasse/ eller pakning i mellom hendelen og pidestallen. Den sitter fast på pidestallen men er naturlig nok bevegelig inntil hendelen. Dette begynner å sprekke opp nå, er det noen som vet hva som er brukt her. Det er en Bavaria seilbåt legger ved bilde Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Ingen som vet :) Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Mener den gass/gir hendelen er en volvo penta del. Da båten vår var ny var det en skumgummi liknende pakning mellom pidestall og hendel. Det tok ikke mange årene før skumgummi gikk i oppløsning. Du kan jo sjekke hos VP om de selger slike pakninger. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Ok takk, det er den ja. Da hører jeg med penta forhandleren Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Det er en Lewmar girhendel. Kontakt Bavaria i Leangbukta. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Takk, da fant jeg den på nettet men ikke noe info om pakning. Hører med Bavaria . Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Her hadde jeg lagt en fuge med butyl. denne bruker jeg https://www.sparelys.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=39&page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=2825&category_id=27&gclid=EAIaIQobChMIhNLPiKul6wIVhdCyCh2DhwuyEAQYASABEgLPo_D_BwE Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Takk det så ut som en god løsning:) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Er dette rett type? Har samme problem på min båt. https://www.svb24.com/en/bavaria-gearshift.html Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Det lignet veldig ja, takk? Bestiller meg en sånn. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 19.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 De hadde denne pakningen på lager hos Bavaria faktisk, så den er på vei i posten. Takk for alle tips Båtplassen er gull ? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 SVB fører også Bavaria originaldeler: https://www.svb24.com/en/bavaria-gearshift.html Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
blueline Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 Bavaria I Leangbukta er ikke det billigste stedet å handle, men de få gangene jeg har trengt noe spesielt til båten har de skaffet meg det pronto. Sist var det litt gelcoatsparkel. Fikk også instruksjoner av deres reparatør så i dag kan jeg ikke se de to skadene jeg hadde. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.