Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

PiperBill skrev On 17.8.2020 at 19.36:

Jo.. skal ta kontakt med support hvis jeg ikke får noe løsning på det her inne. Det skal presiseres at inverter og landstrøm er og skal fortsatt være to separat og uavhengig anlegg.

Jeg har gjort som du tenker PiperBill !

jeg har en separat kabel fra invertern til pentryt, der har jeg to kontakter. Det er den ende inverterkontakten i hele båten, har ikke bruk for mer, det ende jeg bruker invertern til er Moccamastern.

sen har jeg en separat hovedbryter til invertern, vill ikke att det ligger strøm på den, bruker den bare til kaffekoking, da vi seiler eller ligger i naturhavn. Det er viktig da att hovedbrytern tåler bra kontinuerlig maksbelastning, i mitt fall 280A kontinuerlig.

Jeg ønsker ikke å kjøre ut inverterstrøm i båtens ordinarie landstrøm-opplegg, da må jeg først koble bort isolasjonstrafon,

stenge varmvannsberederen og lading, litt mye styr for ett par kopper kaffe!

CE3DDAF3-1437-4819-994D-59178AEFC214.jpeg

25D9DDA9-AF00-4E81-B7AF-43DC7EAA36F4.jpeg

Gunga Din

Gunga Din

Jo.. skal ta kontakt med support hvis jeg ikke får noe løsning på det her inne. Det skal presiseres at inverter og landstrøm er og skal fortsatt være to separat og uavhengig anlegg.

jeg har en separat kabel fra invertern til pentryt, der har jeg to kontakter. Det er den ende inverterkontakten i hele båten, har ikke bruk for mer, det ende jeg bruker invertern til er Moccamastern.

sen har jeg en separat hovedbryter til invertern, vill ikke att det ligger strøm på den, bruker den bare til kaffekoking, da vi seiler eller ligger i naturhavn. Det er viktig da att hovedbrytern tåler bra kontinuerlig maksbelastning, i mitt fall 280A kontinuerlig.

Gunga Din

Gunga Din

jeg har en separat kabel fra invertern til pentryt, der har jeg to kontakter.

det er den ende inverterkontakten i hele båten, har ikke bruk for mer, det ende

jeg bruker invertern til er Moccamastern.

sen har jeg en separat hovedbryter til invertern, vill ikke att det ligger strøm på den,

bruker den bare til kaffekoking, da vi seiler eller ligger i naturhavn.

det er viktig da att hovedbrytern tåler bra kontinuerlig maksbelastning, i mitt fall

280A kontinuerlig.

• Create New...