handalen Startet 17.August.2020 Del på Facebook Startet 17.August.2020 Vurderer ny plotter i båten han da kommet frem til Raymarine Axiom vingler litt mellom 9 og 12 tommeren valget havnet på denne grunnet tilsynelatende gode produktanmeldelser siden siste versjon av operativsystemet ble utgitt (Lighthouse 3) kravene mine er: Gode kart Rask ekkolodd med chrip og downvision styre musikk rett fra skjermen Nmea2000 støtte så det jeg lurer på før nærmere 30 tusen flyger ut av konto er om det er noen som har reel erfaring med denne evt. andre plottere som kan måle seg med kravene. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 17.August.2020 Del på Facebook Svart 17.August.2020 Jeg gikk fra Garmin til Raymarine Axiom 12 og har ikke angret et sekund. Jeg synes brukergrensesnittet er mye bedre og mere moderne, men det blir jo litt smak og behag. Ang 9 vs 12 tommer: det er veldig praktisk å kunne dele skjermen med to forskjellige zoomnivåer. Da ville jeg ikke hatt noe mindre enn 12". Sitér dette innlegget Link to post
handalen Svart 17.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2020 bruker du spotify funksjonen? evt hvordan opplever du denne. er det noen andre alternativer en spotify på den? kan man sette opp hele brukergrensesnittet selv delt skjerm med motor-instrumenter og kart? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 17.August.2020 Del på Facebook Svart 17.August.2020 Man kan fint sette den opp med motorinstrumenter på den ene halvdelen, og kart/ekkolodd/radar på den andre. Rask og bra plotter. Bruk Navionics sitt kart. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Stekepanne Svart 17.August.2020 Del på Facebook Svart 17.August.2020 Har Axiom 9 og kjører alltid med splitta kart med forskjellig zoom. Fungerer helt ypperlig. Er super fornøyd med den. Anbefales på det sterkeste Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 handalen skrev for 12 timer siden: bruker du spotify funksjonen? evt hvordan opplever du denne. er det noen andre alternativer en spotify på den? Jeg har brukt den, og den fungerer helt fint. Jeg bruker imidlertid helst telefonen siden jeg da kan styre musikken uansett hvor jeg er i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Har installert Axiom 9 ganske nylig. Fungerer veldig bra, gjennomtenkt og brukervennlig. 9 tommer holder for oss, men så har kanskje seilbåter litt andre krav enn hurtiggående motorbåter. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Axiom modellene støtter miracast strømming til TV. Da kan du om du har plass ved styreposisjonen benytte en 12v TV / Monitor med HDMI inngang som ekstra skjerm, da er en 27 eller 32 tommer innen rekkevidde for en rimelig pris. TV har muligens støtte for miracast innebygget. Fra Raymarine forum: Any screen with a HDMI port and Miracast dongle can serve as a remote Axiom display. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Jeg har Axiom 12". Vurderer å bytte til 2 stk 9" for å få flere vinduer med info Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 (redigert) Har du android telefon eller tablet kan du styre Plotteren fra den Redigert 18.August.2020 av Swingswong Skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Too Much skrev for 3 timer siden: Axiom modellene støtter miracast strømming til TV. Da kan du om du har plass ved styreposisjonen benytte en 12v TV / Monitor med HDMI inngang som ekstra skjerm, da er en 27 eller 32 tommer innen rekkevidde for en rimelig pris. TV har muligens støtte for miracast innebygget. Fra Raymarine forum: Any screen with a HDMI port and Miracast dongle can serve as a remote Axiom display. Mulig dumt spørsmål men blir et remote display kun en duplisering av plotterens bilde, eller kan en velge å sende radarbilde til remote og ha kart på plotter feks? Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Det vet jeg dessverre ikke sikkert, men mistenker vel at det er duplisering av skjermen. Mao samme som Chromecast. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Bruker en iPad sammen med Axiom, dette er bare duplisering av hovedskjerm. Litt skuffende, men greit i mange tilfeller, har jo da en bærbar unit. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Supert for mange formål, feks repeat til fly - men det hadde vel vært å gi bort business å tillate å bruke ekstern skjerm som ekstra MFD antar jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Too Much skrev 30 minutter siden: Det vet jeg dessverre ikke sikkert, men mistenker vel at det er duplisering av skjermen. Mao samme som Chromecast. Tror det stemmer. Men det jeg skal finne ut av er om plotter holder koblingen til radar. I motsetning til den gamle A-series plotteren vi tidligere mister Axiomen kobling til Quantum-radar om man kobler til annet wifi. Eneste nedsiden jeg har funnet med den plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Havelle skrev 5 minutter siden: Tror det stemmer. Men det jeg skal finne ut av er om plotter holder koblingen til radar. I motsetning til den gamle A-series plotteren vi tidligere mister Axiomen kobling til Quantum-radar om man kobler til annet wifi. Eneste nedsiden jeg har funnet med den plotteren. Du kan sitte med "iPad" og kjøre og kontollere plotter/radar med Raymarine control appen. Nettbrettet blir da låst til plotterens wifi. (ingen nettsurfing i tillegg) Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Med ES 97 har jeg plotter koblet til delt internett (Mobilt Bredbånd) og nettbrettet koblet til plotter, da har jeg fjernstyring og internett på nettbrettet. Vet ikke om dette er mulig på Axiom. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 trixie2 skrev for 3 timer siden: Du kan sitte med "iPad" og kjøre og kontollere plotter/radar med Raymarine control appen. Nettbrettet blir da låst til plotterens wifi. (ingen nettsurfing i tillegg) Det får jeg ikke til å virke med iPhone. Android tablet virker. er det RayControl du har på iPad? Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Har Axiom 12 pro og bruker radar overlay på kart, men har ikke fått dette til på split screen. Er dette mulig? instillingene er tilsynelatende lik som når det virker på full screen. Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
trixie2 Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Swingswong skrev for 1 time siden: Det får jeg ikke til å virke med iPhone. Android tablet virker. er det RayControl du har på iPad? Yepp Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 HAIK skrev 38 minutter siden: Har Axiom 12 pro og bruker radar overlay på kart, men har ikke fått dette til på split screen. Er dette mulig? instillingene er tilsynelatende lik som når det virker på full screen. Det er mulig. Sett opp splitt screen, aktiver den skjermen du vil ha overlay på, og velg radar overlay Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 (redigert) Fantino skrev for 5 timer siden: Supert for mange formål, feks repeat til fly - men det hadde vel vært å gi bort business å tillate å bruke ekstern skjerm som ekstra MFD antar jeg. De hadde FÅTT masse business på det - det hadde vært en kjempefordel kontra de andre leverandørene. Følger en din argumentasjon, hadde de ikke koblet radar til plotter, men en måtte hatt egen skjerm for radar - som i ‘gamledager’ Redigert 18.August.2020 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Jeg har Axiom 9 nede og 7 oppe pluss Quantm radaren. Er veldig fornøyd med denne pakka. Oppdaterte software på 9ern for noen dager siden. Beregne god tid på den. Tror det tok borti en time å laste den ned. Kjekt å vite. Kan man styre funksjoner med en iPad på repeat ? Eller bare vise bilde fra master ? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 handalen skrev On 17.8.2020 at 19.22: Vurderer ny plotter i båten han da kommet frem til Raymarine Axiom vingler litt mellom 9 og 12 tommeren valget havnet på denne grunnet tilsynelatende gode produktanmeldelser siden siste versjon av operativsystemet ble utgitt (Lighthouse 3) kravene mine er: Gode kart Rask ekkolodd med chrip og downvision styre musikk rett fra skjermen Nmea2000 støtte så det jeg lurer på før nærmere 30 tusen flyger ut av konto er om det er noen som har reel erfaring med denne evt. andre plottere som kan måle seg med kravene. Jeg har brukt Axiom 12 pro i sommer. Jeg synes ikke den er så lyssterk. Det er på vei en nyere versjon som er mer lyssterk Sitér dette innlegget Link to post
KARILLA Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 30 minutes ago, bjorngb said: Det er mulig. Sett opp splitt screen, aktiver den skjermen du vil ha overlay på, og velg radar overlay Takk for tilbakemelding. Da er det bare å prøve igjen, kjekt å vite at det lar seg gjøre Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.