bhensv Startet 18.August.2020 Del på Facebook Startet 18.August.2020 Hej jeg vurderer å kjöpe en yamaha 9,9 sport 2012 modell som har skadet antikavitasjonsplate. Ser sprucken ut på bildet. Denne må da gå og skifte ganske lett? Noen som vet hva den kan koste som reservedel? priset på motoren gjenspeiler skaden og i noen grad synes jeg, kr 11500 Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Antikavitasjonsplaten er vel en del av undervannshuset. Du må jo ut med gir, aksel, sjøvannspumpe osv. og kommer sikkert til å trenge nye pakninger endel steder. Så er det vel ikke akkurat rimelig å kjøpe et nytt undervannshus vil jeg tro, selv om det sikkert er mulig. Ut i fra bildene i annonsen, så ser det ut til at det er mulig å få rette av der skaden er bent litt oppover og legge en sveis i sprekken, så slipe det slik platen skal være og lakkere opp igjen. Kjenner du noen som sveiser i aluminium, så er dette mulig å fikse vidt jeg kan bedømme ut i fra bildene. Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
VegJoh Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 (redigert) VegJoh skrev 12 minutter siden: Så er det vel ikke akkurat rimelig å kjøpe et nytt undervannshus vil jeg tro, selv om det sikkert er mulig. Sjekket kjapt på nett. Forutsatt at dette er samme motor, koster bare huset 500 dollar. + pakninger, frakt etc, så må du nok regne med i allefall 6 båtlapper hvis du skal ha nytt hus. Skal du kjøpe huset ferdig til å bare sette på motor (altså der all innmat er med) så må du ut med 1336 dollar. https://www.crowleymarine.com/yp/HC282047/lower-casing-drive-1-f15leha-2012-15hp Redigert 18.August.2020 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
bhensv Svart 18.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2020 Takker for svar, det er nok ikke lønt å bytte men heller enten reparere eller bare la det være tenker jeg. Går i tenkeboksen.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Synes ikke 11500 for en 8 år gammel motor er billig, spesielt ikke når den har en slik skade. En sprekk kan sveises av kvalifiserte folk, og koster nok ikke allværden, men det skal gjøres, og da må du få motoren "grisebillig" om det skal være aktuelt. Det er uansett en risiko. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
The Saint Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 (redigert) Som nornen sier, 11500 kr for en 8 år gammel motor med en slik skade er ikke spesielt billig. Til sammenligning så gav jeg 16500 kr for min Yamaha 9,9 Sport (Justert til 15 hk). som er 2017 modell. (Solgt som ny motor, men overligger i 2018). Det vil si 5000 kr mer for en mye nyere motor som fremdeles har garanti. Min har heller ingen synlige skader og ser nærmest ubrukt ut. Det går ann å få sveiset skaden. Men skal du ha det nogelunde rimelig så bør du kjenne noen som TIG sveiser eventuelt noen som sveiser alu med MIG. Men dette gir jo ingen garanti for at motoren ikke har andre skader. Redigert 18.August.2020 av The Saint (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bhensv Svart 18.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2020 Takker for svar, mente ikke å si at det er billig men mer i riktig prisleie. Har hatt søk på finn hele sommer og prisene er helt ville til tider. 16500 for 2017modell kommer ikke ut hver dag i mitt nærområde hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
The Saint Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Tja, vet ikke hvor du holder til. Men jeg kjøpte min av båtmotor forhandler rett utenfor Kristiansand. (Søgne). Fant denne ved ett raskt søk på Finn, men selger skriver ikke års modell.https://www.finn.no/boat/motor/ad.html?finnkode=188369713 Min ligner, bare at min har Sport deksel. (Sort metallic). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.