Haba Startet 18.August.2020 Link til dette innlegget Startet 18.August.2020 (redigert) "Noen" har fortalt meg at oljen på styringen bør skiftes med visse mellomrom fordi den er trekker til seg vann over tid. Synes det høres litt rart ut. Hvor ofte skifter dere oljen ? Redigert 18.August.2020 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Jeg stresser ikke dette så lenge oljen er blank og ren. Men i min båt er styresystemet lite utsatt for vannsøl og sånt, og dette kan jo variere fra båt til båt. Og så blir det en naturlig (delvis) utskiftning av olje hver gang det gjøres vedlikehold på systemet, feks bytte av tetninger på styresylinder. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Roger jo Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Mener Sleipner sa hvert 5 år, men de lever av å selge. Skiftet oljen etter 10 den var ørlite mørkere en den nye. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Hvert tyvende år burde vel være passe. Dette gjelder ikke servostyring, der må det byttes oftere. Jeep'ene og Ford'ene våre ble vel 15 år, ingen av dem fikk noen gang byttet servo-olje heller. De bare gikk og gikk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.