Trebåtnybegynner Startet 18.August.2020 Del på Facebook Startet 18.August.2020 Hei Er det noen her som har skrudd på Marna sin L2-motor før og kanskje har noen tips? Får ikke diesel frem til den ene dysa og må nok ut med dieselpumpa til sylinderen. Er det noen som vet om det er noe jeg må være varsom med i forhold til "timing" og styringen til pumpa? Er det enkelt å få dette sammen igjen uten å rote til noe? Dersom noen har andre nyttige fakta/tips angående denne motoren, må dere bare komme med de. Har ikke god kjennskap til den selv, så alt tas imot med takk Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 18.August.2020 Del på Facebook Svart 18.August.2020 Skru av dieselrøret på den sylinder som ikke får diesel. Etter at røret er fjernet kan du skru opp pumpedelen (merket pos 16) Da skal det renne diesel ut av pumpen. Det er noen fjærer inni der men det er ikke noen harde spenn der. Hvis ikke du får diesel nå kan innmaten i pumpa ha satt seg. Prøv å løsne den ved å dra i delene med en liten tang. Du kan jo åpne begge for du har jo en som virker så kan du sammenligne. Ingen justering etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Trebåtnybegynner Svart 19.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2020 Takk, det skal jeg prøve på Sitér dette innlegget Link to post
Trebåtnybegynner Svart 25.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2020 Det fungerte flott Allan. Den hadde hengt seg i øvre posisjon og ble løs og fin så snart jeg bevegde litt på den Glad for at jeg slapp å ta ut pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 25.August.2020 Del på Facebook Svart 25.August.2020 Flott. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.