Arneha113 Startet 18.August.2020 Link til dette innlegget Startet 18.August.2020 Vurderer å kjøpe brukt daycruiser i høst for neste sesong. Har ikke stålkontroll på aktuelle båtmodeller så jeg ønsker innspill til aktuelle modeller. Bor rett ved sjøen i Vestfold så båten brukes primært som dagsturbåt men ønsker å ha mulighet til overnatting. Har idag en Yamarin 64DC med Y150 som jeg er godt fornøyd med, bortsett fra at jeg kunne ønske meg bedre uteplass, mer utstyr og en båt hvor ungene kan gå opp og ned til badeplattformen med solseng nedslått uten å måtte tråkke i solseng/sofa. Specs: Minimum 22 fot, maks 25/26 fot Tilgang til badeplattform med solseng nedslått uten å måtte tråkke i puter eller klatre over sofa Stor uteplass Baugpropell Ankervinsj Fart: Toppfart 40+/- knop, Cruisefart 30+/- knop Motor: Fortrinnsvis Yamaha eller Suzuki 2012 modell eller nyere Gjerne forlenget badeplattform Kjøleskuff/skap Budsjett: Maks 650ish Velrenomert merke Per idag har jeg Finnmaster T7 øverst på min liste og har lest positive ting om denne, bortsett fra kritikk for relativt høyt forbruk. Liker også utseende og layout på Uttern D70, men etter å ha observert kvalitetsfeil på splitter ny D70 i nabobåsen så er ikke Uttern aktuelt. Hadde lyst på Yamarin 76/79DC, men da uteplass layout er ganske lik den jeg har så har den havnet på nei lista. Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Jeg ville kikket på nyere Askeladden, som C61 Cruiser. Kom selv fra Yamarin 64DC, som jo er sykt bra, men ble veldig positivt over Askeladden C-serie (har C75). Hadde gått litt under radaren min egentlig. Mange av løsningene er helt like på 61/75/76/83 etc. Sitér dette innlegget Link to post
Arneha113 Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Takk for tips! C75 er en fin båt og er på blokka, men ligger gjerne en del over mitt budsjett. Kompisen har en C62 Cruiser, og den syns jeg er litt trang så jeg satser på større båt enn C61. Det er mulig C65 Cruiser kan være en kandidat. Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 (redigert) Med de kravene og budsjettet T7, evt C65 ? Hadde selv T7 og var utrolig fornøyd. Tror denne også vil føles større ut enn C65, noe den også er. A.J. Redigert 18.August.2020 av AJ82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjø1 Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 Hadde Finnmaster T7 og var kjempe fornøyd, byttet til Finnmaster T8 i år. Eneste grunnen til byttet var eget toalett og bysse oppe Sitér dette innlegget Link to post
Arneha113 Svart 19.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 AJ82 skrev for 16 timer siden: Med de kravene og budsjettet T7, evt C65 ? Hadde selv T7 og var utrolig fornøyd. Tror denne også vil føles større ut enn C65, noe den også er. A.J. Takk for tips. Hvis du hadde T7 og nå har en 76DC (som profil info sier), hvordan var forbruket på T7 sammenliknet med 76DC? Sitér dette innlegget Link to post
AJ82 Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 Arneha113 skrev 1 time siden: Takk for tips. Hvis du hadde T7 og nå har en 76DC (som profil info sier), hvordan var forbruket på T7 sammenliknet med 76DC? Ja, det stemmer. Var innom en kabincruiser i mellom der, men savnet dc. Gått over til 76 pga behov for flere soveplasser. "Stikkabin" i T7 var stor nok til et barn, men ikke 2. Usikker på forbruk på T7. Fulgte ikke så mye med på det, men reagerte ikke på det ihvertfall.... A.J. Sitér dette innlegget Link to post
Arneha113 Svart 1.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2020 Har lagt til den nyeste Yamaha 4,2 l V6 motorgenerasjon i spec sheet (F225/250FETX) og kikker også på Ibiza 680. Hva mener folket er en brukbar høstpris på en Finnmaster T7 (2016-2018) med dette utstyret? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.