Timmeeh Startet 19.August.2020 Link til dette innlegget Startet 19.August.2020 https://www.biltema.no/batutstyr/pumper/vannpumper/impellerpumpe-2000020512 Erfaringer med denne? Står den ikke kan kjøres kontinuerlig, men står ikke hvor lenge av gangen? Har et kar på 140L så den vil trolig gå 2-3min av gangen. Hadde grei kapasitet, 35l/min. Tenkte å montere den i en liten kasse bak på stb siden under kontrollkablene på min øien 530f. Tør ikke ha den nede i oppbevaringsrommet pga bensintank og batteri. Så bare ha slangen hengende ned bak på speilet. Slipper jeg å bore hull i båten også. Skal brukes til å pumpe vann i bløggekar og skvette litt for å fjerne blod på dekk. Så trykk er ikke viktig, men mengde. Alternativt en membranpumpe? Mindre kapasitet, og dyrere da? Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Kjøpte den jeg. Så får vi se Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Hei Eg brukar ei biltemapumpa som lensepumpa i dusjen om bord i seglbåten. Pumpa held i 8-10 år, men dette er innanbords, og det er ferskvatn som blir pumpa. Gutane mine fiskar leppefisk. I sommar monterte me ein Jabsco (?) Water Puppy. 2000 liter i timen. Pumpa ha gått kontinuerleg 7-8 timar til dagen i nesten tre veker. Gode pumper. Eg monterte ein skroggjennomføring på ei trykkimprignert 2*2, festa slangen til gjennomføringa, og skrudde 2*2-en fast på utsida av akterspeglet. Dette har funka fint. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Har hatt den 35 l pumpa til Biltema som spylepumpe i mange år. Hadde ikke fått med meg at den ikke kan gå kontinuerlig så har nok kjørt den i mange timer i strekk uten at det har vært noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 25.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Da gjør den nok nytten her og. Kom en anstendig mengde vann ja så dette ble bra. La 6mm2 kabler, ca 1m fra batteriet så. Skulle ha gode forhold. Må bare finne en måte å feste slangen bak, tror jeg har en plan. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 27.August.2020 Link til dette innlegget Svart 27.August.2020 Timmeeh skrev On 25.8.2020 at 19.05: Da gjør den nok nytten her og. Kom en anstendig mengde vann ja så dette ble bra. La 6mm2 kabler, ca 1m fra batteriet så. Skulle ha gode forhold. Må bare finne en måte å feste slangen bak, tror jeg har en plan. Ble litt spent på hvordan du festet slangen bak :) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 28.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2020 (redigert) omhI skrev for 17 timer siden: Ble litt spent på hvordan du festet slangen bak :) Du vet jeg reiste på jobb så nå er det 3 uker stopp i prosjektene.. Hehe. Men skal finne meg et alurør på 1" og feste på akterspeilet med slike https://www.biltema.no/batutstyr/battilbehor/stiger/holder-2000041964 Slangen var litt stiv og bøyd så den ville ikke holdes i vannet sånn helt uten videre. Men med to sånne blir det bra. Brukes jo kun når båten ligger stille så. Hvis jeg finner ut noe annet må jeg vel ordne en 90gr nederst på røret og senke det under kjølen med mer solide fester... Redigert 28.August.2020 av Timmeeh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 28.August.2020 Link til dette innlegget Svart 28.August.2020 enkelt er ofte det beste ..... Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 28.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.August.2020 (redigert) omhI skrev for 6 timer siden: enkelt er ofte det beste ..... Ja vet ikke hvor avansert det trenger å være. Jeg trenger å kunne løsne sugeslangen for å få tømme pumpa vinterstid, da jeg ikke får av lokket på impellerhuset. Monterte den i en boks så. Redigert 28.August.2020 av Timmeeh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.