sap_2000
1 hour ago, MRG said:
Takker, dette var nyttig. Har sett meir på ruta og lagt inn i gule-sider appen. Er litt i tvil enkelte stader:
Bare hyggelig :)
1 hour ago, MRG said:-Etter Homborsund før Lillesand: utsida av Bergkjerka? Gjennom Humlesund?
Utsiden ja. Kan gå humlesund, men synes det er greiere å la det stå til noen sekunder lenger og runde inn rundt sydmerket S for store malmen.
1 hour ago, MRG said:-Må ein så innom Lillesand før Blindleia?
Må ikke, men ofte greiest og liksom "hovedveien". Kan gå inn vest for Skauerøya også men litt mer å følge med på kartet og mindre merking.
1 hour ago, Olevine said:-Stokken til Flekkerøya: kva rute her?
Pleier å gå ut mellom herøya og ledholmen, nord av dvergsøya og rundt flekkerøyas nordspiss sånt vestergapet
1 hour ago, MRG said:Gjennom Ny Hellesund?
Obligatorisk ja
1 hour ago, MRG said:-Gjennom Skjernøysund?
Ja og så hold øst for gismerøya så finner du tankstedet rett øst for brua.
Brua er 4.7 men høyere om man legger seg tett på nordligste brukaret da brua skråner.
1 hour ago, MRG said:-Kor langt inn går ein ved Møkkalasset?
usikker på hvilket møkkalass du mener her
1 hour ago, MRG said:Ser at høgde over vannlinje er oppgitt til 5,05
Det tipper jeg er med rubbel og bit oppe. Masten er enkel å legge ned og da er den nok under.
Du er en dag for sent ute. Torsdagen hadde man flist ned hele eller det meste av sørlandet i en fei.
Frem til og med lørdag er det sydlige vindretninger og medsjø Lista - Jæren. søndag og senere virker dette å dreie mot NV og da er det krapp drittsjø hele veien opp til karmøy med veldig få steder og gjemme seg bak. Nå er jo dette noen dager til og været kan endre seg før dere kommer så langt.
Etter endel turer nordover langs jæren i med vind og sjø rett i trynet strekker jeg meg langt for å unngå NV vinder mer enn 8 sek når man skal den veien. Farten må mye ned og da er de 130 milene opp til tananger veldig drøye med 1,5-2m krapp strømsjø rett i fleisen...