Hanto2020 Startet 20.August.2020 Link til dette innlegget Startet 20.August.2020 (redigert) Leker med en ide om og lage til en slags platform på badestigen som jeg kan dra jollen opp på når jeg ligger i hjemhavn også kansje på tur. Tanken er at jeg kan lage til noe i AISI316 som jeg har tillgang på både rør og div, men trenger noen ideer og tanker fra alle flinke folk her inne ? Jollen vill bli festet i pullertene på STB og BB akter og på badestigen. Badeplatform utgår da det ikke er budsjett til det. Jollen er Gummibåt AQ270AL legger ved noen bilder av hvordan det ser ut, første bilde er av lik båt med badeplattform kun for og vise hele hekken Redigert 20.August.2020 av Hanto2020 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hanto2020 Svart 20.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 (redigert) Har sett litt rundt og kansje funnet en løsning, er ikke sikker på om det vil gå må ta noen mål. Jeg tenkte og se om jeg kan bruke denne badeplattformen fra Biltema forran badestigen kansje jeg må ta bort/modifisere inderste plank, tenkte vidre og prøve og få skrudd eller sveiset på denne stigen og få 2stk øyenbolter på hver sin side i enden av denne som det går tau i, legger jollen litt opp på badestigen får tau under og over jollen drar så til i tauene så båten kommer opp og vippes mot moderskipet og støttes i fra med evt en slik støtte.. Tanker? Redigert 20.August.2020 av Hanto2020 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 20.August.2020 Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 Siden du har tilgang til syrefaste rør ol., hvorfor ikke bare lage deg en badeplattform? Bruk impregnert virker fremfor edelt treverk, så blir det billig. Så kjøper du snapdaviter som jolla henger på. Da har du en pen, solid løsning som virker, og du får badeplattform som en " bonus" Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hanto2020 Svart 20.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 God idè, men blir nokk en litt for stor konstruksjon for hva jeg kan lage, tror jeg ender opp med og feste en slik badestige på den stigen som er nå og bruker den, må prøve meg litt frem Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 20.August.2020 Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=187976176 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.