Sondre93 Startet 20.August.2020 Link til dette innlegget Startet 20.August.2020 Heisann! Jeg skal rense kalesjen på båten min både utvendig og innvendig og lurer på hva som er å anbefale å bruke av midler? Det er noe jordslag og mugg. Hadde egentlig planer om å bruke biltemas kalesjerens, men denne burde jeg kanskje styre unna dersom resultatet skal bli rent? Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 20.August.2020 Link til dette innlegget Svart 20.August.2020 Ship shape er vel et trygt valg, men vær særdeles nøye med skylling etterpå. Kalesjetråden kan tæres opp av luten i kalesjerens. Sitér dette innlegget Link to post
Sondre93 Svart 24.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 atletico1 skrev On 21.8.2020 at 0.28: Ship shape er vel et trygt valg, men vær særdeles nøye med skylling etterpå. Kalesjetråden kan tæres opp av luten i kalesjerens. Takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Skrubbing er vel heller ikke optimalt? Best å "elte "? Samt IKKE bruk vann varmere enn 30 C. Jeg har ikke hatt jordslag. Men vanlig vasking er for meg å legge kalesjen i kaldt (romtemp) vannbad med 1 dl flytende grønnsåpe i 2 døgn. Litt elting underveis. Så elter jeg mye på slutten. Tømming. Fylling. Venting, elting. Skylling. Tømming. Fylling. Etc. Inntil det ikke blir mer skittent med elting. Så tørke. Montere kalesje på båt FØR den blir tørr. Best passform. Hvis vaske før du pakker bort kalesjen for vinteren så må den tørke helt. Gjerne inne ett døgn. Fukt i innpakket kalesje betyr nytt jordslag. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.