Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Noen som er godt kjent med oppkopling av slikt kompass mot Raymarine-system? Har prøvd å lese meg opp men blir ikke helt klok på dette med ‘MDS’-compliant source osv (Multiple Data Source). Ser på 2 caser:

Egen båt med c127/SPX-10/p70. 2013. Må heading sensor koples til SPX-10? (I så fall gjennom NMEA0183 port antar jeg - krever i så fall converter). Eller kan den koples til SeaTalkNG nettet og velges som preferred heading source via MDS? Kan fluxgate fremdeles være tilkoplet som backup? Krav til firmwareversjoner for å gjøre dette?

Kameratbåt med nyinstallert Axiom 12XL/ACU100/EV-1/p70R. Samme spørsmål egentlig.

Har sendt henvendelse til Raymarine support men stille foreløpig.

Fantino

Fantino

Noen som er godt kjent med oppkopling av slikt kompass mot Raymarine-system? Har prøvd å lese meg opp men blir ikke helt klok på dette med ‘MDS’-compliant source osv (Multiple Data Source). Ser på 2 caser:

Egen båt med c127/SPX-10/p70. 2013. Må heading sensor koples til SPX-10? (I så fall gjennom NMEA0183 port antar jeg - krever i så fall converter). Eller kan den koples til SeaTalkNG nettet og velges som preferred heading source via MDS? Kan fluxgate fremdeles våre tilkoplet som backup? Krav til firmwareversjoner for å gjøre dette?

Kameratbåt med nyinstallert Axiom 12XL/ACU100/EV-1/p70R. Samme spørsmål egentlig.

Har sendt henvendelse til Raymarine support men stille foreløpig.

• Create New...