Jump to content

Edit History

Ronald

Ronald

Takk for tilbakemeldinger så langt, og jeg imøteser gjerne flere. At svarene spriker måtte jeg nesten regne med, selv om jeg kunne håpe på det motsatte :-) 

Noen spørsmål som har kommet opp:

* Motorvolum på ny kontra gammel: den gamle (VP Md21b) var på 2,1 liter, mens den "nye" er 2,0. Den gamle hadde 4600 omdreininger som teoretisk maks (dumt og for høyt av Volvo), mens den nye har 3.800 (anbefalt  kontinuerlig er 3.700)

* MD21 har også våt eksos. Men det er riktig at den også sender noe ut i sideslange, sånn sett er antakelig mengden vann i eksosen noe mindre i den gamle enn den nye. 

Ronald

Ronald

Takk for tilbakemeldinger så langt, og jeg imøteser gjerne flere. At svarene spriker måtte jeg nesten regne med, selv om jeg kunne håpe på det motsatte :-) 

Noen spørsmål som har kommet opp:

* Motorvolum på ny kontra gammel: den gamle (VP Md21b) var på 2,1 liter, mens den "nye" er 2,0. Den gamle hadde 4600 omdreininger som teoretisk maks (dumt og for høyt av Volvo), mens den nye har 3.500 (anbefalt er 3.200)

* MD21 har også våt eksos. Men det er riktig at den også sender noe ut i sideslange, sånn sett er antakelig mengden vann i eksosen noe mindre i den gamle enn den nye. 

• Create New...