Noldus1 Startet 21.August.2020 Del på Facebook Startet 21.August.2020 Har en baat, med 30 hk Mercury(2007 modell). Jeg kan ingenting om EL og denslags. Har 1 batteri, som er tilkoblet lensepumpe(Seaflo), ekkolodd og lys. Har ingen hovedstroemsbryter. Problemet er at det tappes mye stroem fra batteriet, spes naar ekkoloddet tas i bruk. Skal ikke batteriet lades naar motor gaar? Har opplevd at motor ikke vil starte pga flatt batteri, og det var etter ca 1 times kjoering. Alt funka helt fint etter aa ha bytta batteri. Ved senere tur kom det en alarm. Kjoerte hjem, bytta batteri og alt fungerer helt fint. Ved maaling idag 11.9 volt paa batteri. Kan noen forklare meg hvordan jeg gaar frem for aa finne ut hva som er galt? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Har du høyere spenning på batteriet når motoren går? Hvis ikke lader nok ikke motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Noldus1 Svart 21.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2020 (redigert) Kjapt svar. Takker Spenning faller stadig mens motor gaar. Redigert 21.August.2020 av Noldus1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Kjøp multimeter på biltema :) Det er viktig for å måle seg frem til feil. Gjør som @tilplan sier å mål spenningen når motoren går. Gjerne med litt turtall. Da får du svar på om motoren lader eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Spenning er i Volt, ja. Du har nok et problem med ladingen. Har du sjekket at det ikke er noen løse kabler eller plugger? Kjenner ikke motoren din, så jeg vet ikke hvor den henter strømmen. Er sikkert en plass på motoren en kan sjekke spenningen også, men der håper jeg andre kan bidra med tips. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 21.August.2020 Del på Facebook Svart 21.August.2020 Ta frem multimeter, mål spenning ved lading, og gjerne også amper inn og ut av enhetene, så har du svaret Sitér dette innlegget Link to post
Noldus1 Svart 21.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.August.2020 Takker for gode svar. Har funnet ut at ene "kabelskoen" er knekt. Skal maale stroem naar jeg kjoerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.