Swingswong Startet 21.August.2020 Link til dette innlegget Startet 21.August.2020 Jeg har lest igjennom utallige tråder vêr ang demping av motorstøy, men finner ikke helt det jeg leter etter. her er et bilde av motorrom. De blå strekene indikerer hvor det er isolert. (50mm) skumgummimatter. Det er ikke isolert i lengre ned. Se bilde 2. altså. Sidene, fremover, opp mot gulv og luke er isolert, men ikke lavere enn til midt i motorrommet. Dvs litt under gulvhøyde. Hvis jeg skal gjøre noe for å dempe støyen ytterligere? Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 21.August.2020 Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 Prøv denne, gir bra resultat mot de frekvensene der. https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/lydisolering/lyddempingsplate-2000018990 Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 21.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2020 Hei. Jeg har sett på den, men det jeg egentlig lurer på er om effekten av å montere de på veggen vendt forover under gulvhøyde? og event bak motoren? Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Vanskelig å svare på dette, prøv deg frem, der er flere tiltak mot støydemping som i sum vil virke. Bruk db måler og lag deg et lydkart med målepunkt før og etter. Flere gode artikler om støydemping på nett, enkelt, billig og med gode resultat er disse fra Bt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.