Jump to content

Edit History

VegJoh

VegJoh

VegJoh skrev On 22.8.2020 at 10.13:

Det hadde fylt seg opp litt vann i skoget over tid mens båten lå på land. Mest sannsynlig er det vann som kommer inn via gjennomføringer når det regner. Problemet her er at det er problematisk å få tømt når båten ligger på vannet. Så ideen om en bilge-pumpe ble vekket.

Hadde nesten glemt en annen oppdatering som er gjort på denne båten også, og som jeg nevnte i en tidligere post. 

Ifm at jeg så at den fylt seg litt innvendig med regnvann i kjølsvinet over tid (dette er jo en selvlensende båt i utgangspunktet). Ville jeg installere en bilge pumpe. (Vannet som kommer inn er minimalt, så dette er strengt talt ikke noe problem, men jeg hadde en liggende etter bytte i moderskipet, så utgiftene ble ikke så store)

IMG_5307.jpeg.a6a05f807a247e7a48651b93ca34cb34.jpeg

Jeg kjøpte 2 luker på biltema og skjærte ut et hull i dørken nede i luka/sitteposisjonen bak. Normalt står bensintanken her, men den er fjernet for å ta bilde. Så skjærte jeg hull litt lengre oppe i brønnen på styrbord side. Dette måtte jeg gjøre for å få trekt kabler og slanger, men også for å komme til på innsiden av skroget, der jeg skulle montere skroggjennomføringen for vannet som skulle pumpes ut.  (Begge lukene er synlig på bildet her)

IMG_4395.jpeg.d4666d9aa5a7415962db8415acb81087.jpeg

Så boret jeg ut hull for vannavløpet.

IMG_4396.jpeg.7328c8da3fa2da7f5cfba5e31f122c59.jpeg

Og satte i skroggjennomføring, og koblet det elektriske og slanger. 

Nå hadde jeg også bilge-pumpe i redneck-raceren. 

Etter inspirasjon fra Dracoen til @Komodo, så har jeg også planer om å lage et sjøvannsinntak og koble til en elektrisk-vannpumpe slik at jeg kan spyle dekk etc. etter fiske og teiner. 

VegJoh

VegJoh

VegJoh skrev On 22.8.2020 at 10.13:

Det hadde fylt seg opp litt vann i skoget over tid mens båten lå på land. Mest sannsynlig er det vann som kommer inn via gjennomføringer når det regner. Problemet her er at det er problematisk å få tømt når båten ligger på vannet. Så ideen om en bilge-pumpe ble vekket.

Hadde nesten glemt en annen oppdatering som er gjort på denne båten også, og som jeg nevnte i en tidligere post. 

Ifm at jeg så at den fylt seg litt innvendig med regnvann i kjølsvinet over tid (dette er jo en selvlensende båt i utgangspunktet). Ville jeg installere en bilge pumpe. (Vannet som kommer inn er minimalt, så dette er strengt talt ikke noe problem, men jeg hadde en liggende etter bytte i moderskipet, så utgiftene ble ikke så store)

IMG_5307.jpeg.a6a05f807a247e7a48651b93ca34cb34.jpeg

Jeg kjøpte 20 luker på biltema og skærte ut et hull i dørken nede i luka/sitteposisjonen bak. Normalt står bensintanken her, men den er fjernet for å ta bilde. Så skjærte jeg hull litt lengre oppe i brønnen på styrbord side. Dette måtte jeg gjøre for å få trekt kabler og slanger, men også for å komme til på innsiden av skroget, der jeg skulle montere skroggjennomføringen for vannet som skulle pumpes ut.  (Begge lukene er synlig på bildet her)

IMG_4395.jpeg.d4666d9aa5a7415962db8415acb81087.jpeg

Så boret jeg ut hull for vannavløpet.

IMG_4396.jpeg.7328c8da3fa2da7f5cfba5e31f122c59.jpeg

Og satte i skroggjennomføring, og koblet det elektriske og slanger. 

Nå hadde jeg også bilge-pumpe i redneck-raceren. 

Etter inspirasjon fra Dracoen til @Komodo, så har jeg også planer om å lage et sjøvannsinntak og koble til en elektrisk-vannpumpe slik at jeg kan spyle dekk etc. etter fiske og teiner. 

• Create New...