esg022 Startet 22.August.2020 Link til dette innlegget Startet 22.August.2020 Hei min Nanni 3 syl 21 hk dieselmotor stopper ikke med tenningsnøkkelen etter at jeg skiftet drivrem. Har ikke hatt trøbbel med det før. Jeg stoppet den med nødstopp ved pumpa. Jeg måtte løsne litt på dynamo for å få tredd på den nye reima. Har jeg mistet kontakt med en pol? Har dere tips til hva som kan ha skjedd? dynamo Ser ut til å fungere greit. vil gjerne på sjøen i morgen uten bekymringer :) Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Finn stoppsolenoiden. Se om ledningene der har løsnet. Hvis det bare er der (på motoren/ i motorrommet) du har mekket, er det størst sjanse til å finne feilen der. Sitér dette innlegget Link to post
esg022 Svart 22.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Aha. Nå Jeg fant en (godt skjult) sort kabel med løs kabelsko og mutter i nærheten av dynamo. Det er kanskje jording fra stoppsolenoid som har falt av da jeg løsnet dynamo. Ser ikke hvor den «kommer fra», men jeg fikk hektet den på maskinskrua og det stopper igjen. takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 22.August.2020 Link til dette innlegget Svart 22.August.2020 Godt jobba! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.