Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Komodo skrev 30 minutter siden:

Godt poeng. Men vel så viktig som om trinsa har en foring er trinsas utforming. 

Hvis du ser på den plasttrinsa Bitteliten har på ankerrulla si så ser du et eksempel på dårlig utforming. Sporet i midten er alt for smalt, så der vil ikke kjettingen løpe skikkelig.

Videre, hvis jeg skulle presset inn en hylse/foring i trinsa ville jeg nok gått for bronse eller messing, ikke rustfritt. Rustfri foring på rustfri aksel er ikke noe fint.

Ganmelt bilde @Komodo  de delrin trinsene du dreide fungerer helt utmerket ??

B88AD1B1-AF70-4372-9300-7834441DD661.jpeg.4caa5e8c06d0633eff8c9b13315e64ba.jpeg

vår båt har vinsj akter. Her er det et Rocna anker. Gammelt bilde dette også. Det er en sjakkel mellom svivel og kjetting nå. På hekksnkeret er faren for sideveis krefter mindre

09A578ED-3785-48A8-AF43-BD6ECB3CD28E.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Komodo skrev 29 minutter siden:

Hvis du ser på den plasttrinsa Bitteliten har på ankerrulla si så ser du et eksempel på dårlig utforming. Sporet i midten er alt for smalt, så der vil ikke kjettingen løpe skikkelig.

Videre, hvis jeg skulle presset inn en hylse/foring i trinsa ville jeg nok gått for bronse eller messing, ikke rustfritt. Rustfri foring på rustfri aksel er ikke noe fint.

B88AD1B1-AF70-4372-9300-7834441DD661.jpeg.4caa5e8c06d0633eff8c9b13315e64ba.jpeg

vår båt har vinsj akter. Her er det et Rocna anker. 

09A578ED-3785-48A8-AF43-BD6ECB3CD28E.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Komodo skrev 28 minutter siden:

• Create New...