Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Jeg er ikke helt med på hva jeg ser på bildet. Googlet Powertrain CV300, fikk ikke noe vettugt. Vet ikke om du har ett eller to homokinetiske ledd. Det jeg ser, er at du ikke bruker taggskiver, muligens heller ikke gjengelåsing (Loctite). Nylock er ikke nok, uten at bolten trukket til inn i elastisk område. Forholdet er da at de mutrene som er gjenget med dreieretningen skrur seg opp. Kjent problem. Det har også skjedd meg. Og flere andre. Med så lange bolter i romme hull, skal det ikke mye til før de blir klipt av når friksjonen mellom flatene reduseres. Det er friksjonen som holder sakene sammen. Skjærkreftene klipper nok boltene ganske lett. 

Hulda

Hulda

Jeg er ikke helt med på hva jeg ser på bildet. Googlet Powertrain CV300, fikk ikke noe vettugt. Vet ikke om du har ett eller to homokinetiske ledd. Det jeg ser, er at du ikke bruker taggskiver, muligens heller ikke gjengelåsing (Loctite). Forholdet er da at de mutrene som er gjenget med dreieretningen skrur seg opp. Kjent problem. Det har også skjedd meg. Og flere andre.

• Create New...