Marius Gundersen Startet 23.August.2020 Link til dette innlegget Startet 23.August.2020 Hei Jeg har en Sollux med en Mercruiser D219 Turbo AC i som har en oljelekkasje. Jeg mener det lekker olje ut der hvor pilen peker på vedlagte bildet. Jeg er "grønn" når det kommer til motor og er usikker på hvilken del dette er og om det er en enkel fiks. Avbildet motor er ikke min da det er vanskelig å komme til i båten men jeg har vært inne med kamera og speil og lokalisert lekkasjen og markert det her i et bilde av samme motor jeg fant på nett. Setter utrolig stor pris på tilbakemeldinger. Med vennlig hilsen Marius Sitér dette innlegget Link to post
Brofjord Svart 23.August.2020 Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 (redigert) Har en lignende motor i båten. Lekker det bare når motoren går eller hele tiden? Jeg har også en 219 motor, men hos meg sitter det en oljetrykksgiver her. Hvilket år er motoren fra? Redigert 23.August.2020 av Brofjord Feil i teksten... Trodde det var en annen del. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marius Gundersen Svart 23.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.August.2020 Hei Tusen takk for svar. Det lekker bare når motoren er i gang. Litt usikker på årsmodell men mener å huske at den er fr ca 94. Marius Sitér dette innlegget Link to post
Brofjord Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Da tror jeg det er slangene til oljekjøler eller koblingen til blokka. Her må du nok ned med et speil mens motor går for å se eksakt hvor det lekker. Ikke uvanlig at disse motorene utvikler lekkasje i slanger eller pakninger. Har opplevd problemer med å finne deler så du må nok regne med å improvisere. Hvis det er en slange som lekker bør det være mulig å få lagd en ny hus Tess eller Wurth. Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Marius Gundersen Svart 3.Juni.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2021 Hei. så var båten på vannet igjen og jeg har klart å lokalisere oljelekkasjen. Den er på høyre side av de to «mutterne» på bildet, en brei og en smal mutter. Klarer å rikke litt fram og tilbake med skiftenøkkel/fastnøkkel (en millimeter eller to, så litt løst feste mot returpunktet) men begge mutterne sitter som støpt og følger hverandre. Noen som vet hva jeg kan gjøre her for å stopp oljelekkasjen? med vennlig og håpefull hilsen Marius Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.