Prologue Startet 24.August.2020 Link til dette innlegget Startet 24.August.2020 Hva er deres erfaringer når det gjelder pris på service på denne motoren? Har fått pris hos et verksted nå, de skulle ha over 10.000 for 3 års service. Det var inkl. bytte av impellere. Er det så dyrt med disse servicene nå til dags? Sitér dette innlegget Link to post
gaptrast Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Førstegangsservice 3år/300t på min etec 50hk kom på drøyt 4000,- Dette var uten impellerbytte. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Du skriver ikke hvilken E-Tec du har, men servicekit med alle deler koster mellom 3000 og 6000kr ut til forbruker (inkludert vannpumpekit), 7000kr om du har en G2. Så tilkommer det vel en arbeidstime eller to, samt smøremidler etc. Ut fra dette vil jeg si at 10000kr er innafor om du har en G2 eller større G1, hårreisende om du har en mindre G1 Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Knallipadden Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Jeg skulle ha samme service på min motor, men fikk det dekket av forhandler som en del av kjøpesummen. Jeg fikk sjokk når jeg så faktura på delene. Bare delene kom på over 4000 kroner, også kommer jobben utenom. Jeg betalte riktig nok ikke noe så jeg vet ikke hvor mange timer eller summen på arbeidet. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 3 år i mellom hver service høres fint ut men jaggu tar BRP det igjen på delepriser....... Sitér dette innlegget Link to post
Prologue Svart 24.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Kanskje det ikke var så gale likevel. Skulle også hatt en ny propell til den, de kom med priser fra 4500 for en standard aluminium propell. Jeg er ikke kyndig nok til å finne ut hvilke type propell som anbefales på disse motorene. Er det noen som kan hjelpe meg med det? Sitér dette innlegget Link to post
finnchri Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Jeg ga drøye 7000 for en turning point mach 3 stålpropell til min 150 e-tec hos seven seas marine. Sikkert ikke det billigste, men valgte den fordi jeg fikk en bytterett dersom jeg ikke var fornøyd med den. Syntes det var kjekt siden å velge riktig propell ikke er rett frem. Hvilken propell du bør velge avhenger i stor grad av båten din, mange her på forumet som kan gi deg gode råd om det. I tillegg har endel tilbydere verktøy for å anbefale deg riktig propell basert på data for båten din ? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 (redigert) Mulig jeg tar feil, men er ikke Evinrude konkurs da? (For andre gang? ...) i så fall, hvordan vil det bli med reservedeler fremover? https://www.dn.no/motor/bat/bombardier-recreational-productsbrp/koronaviruset/norsk-batmotor-pa-grunn/2-1-816216 Hadde selv 75Hk eTec på forrige båten. Flott motor!! Redigert 25.August.2020 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Kallethekid Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Marwin skrev 26 minutter siden: Mulig jeg tar feil, men er ikke Evinrude konkurs da? (For andre gang? ...) i så fall, hvordan vil det bli med reservedeler fremover? https://www.dn.no/motor/bat/bombardier-recreational-productsbrp/koronaviruset/norsk-batmotor-pa-grunn/2-1-816216 Hadde selv 75Hk eTec på forrige båten. Flott motor!! Nei, de er ikke konkurs, men har valgt å slutte med utenbordsmotorer. Bombardier er et stort selskap med flere andre virksomhetsområder. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Marwin skrev 1 time siden: Mulig jeg tar feil, men er ikke Evinrude konkurs da? (For andre gang? ...) i så fall, hvordan vil det bli med reservedeler fremover? https://www.dn.no/motor/bat/bombardier-recreational-productsbrp/koronaviruset/norsk-batmotor-pa-grunn/2-1-816216 Hadde selv 75Hk eTec på forrige båten. Flott motor!! Ikke konkurs, men tatt ut av produksjon. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
putekrig Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Jeg har fått tilbud på 6.800,- for 3-års service på min 90 Hk E-tec 2013 mod. Nå har den bare 3 sylindere så regner med at prisen er noe høyere for større motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Prologue Svart 25.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Det er akkurat samme motor jeg har. 2014-modell dog. Skal ringe rundt og høre litt hos andre før jeg booker time. En annen ting jeg må spørre om. Ikke så vant med annet enn 4-taktere. Hvor mye olje kan jeg fylle på tanken? Det er ingen Max-Min streker. Jeg fylte nesten full tank, ble redd og tappet ut igjen omtrent halvfull tank. Noen som vet hvor mye jeg kan fylle? Instruksjonsboken viser til Max-Min, men finner det ikke på tanken. bilde: Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 du kan fylle 100% full!! dette er 2 takt, ikke 4 takt! Sitér dette innlegget Link to post
Prologue Svart 26.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2020 Jeg tar bare et spørsmål til her, lager ikke en ny tråd. Jeg har en aliminiums propell nå som har en skade på det ene bladet (noen millimeter) etter å ha kjørt i en stein. Propellen er en 13.25x17. Turtallet ligger på ca. 5300 ved maks pådrag (anbefalt mellom 5000-5500). Altså har den i utgangspunktet perfekt turtall. Nå tenkte jeg å gå over til stålpropell. Ønsket mitt er å øke marsjfarten og muligens redusere drivstoffbruken. Jeg forstår det slik at dersom jeg kjøper helt lik stålpropell (13,25x17) vil jeg minske slippen noen prosent og dermed også turtall. Båten er relativt tung (800 kg). Hvilke propell bør jeg gå for? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 27.August.2020 Link til dette innlegget Svart 27.August.2020 Det som er viktig på eTec, er å ha riktige plugger!! Pg at de står i riktig vinkel! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.