Frdrn Startet 24.August.2020 Link til dette innlegget Startet 24.August.2020 Hei, er det noen er som vet noe om eldre Leyland motorene (1986, overhalt 1995)? Lurer på hvor driftsikre de er og hvordan det er med deler til det? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 24.August.2020 Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Jo det er bra motorer men den er blitt gammel så du må ta forbehold på tilstanden på motoren. Det er jo 25 år siden den ble overhalt og deletilgangen kan bli vanskeligere etter hvert som tiden går, deler til motoren er nok lettest tilgjengelig i England. Men jeg er litt skeptisk på ett sånt kjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Frdrn Svart 24.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.August.2020 Den skal visstnok ikke ha kjørt noe langt siden den ble overhalt, 530 timer, hvorvidt dette er korrekt vet jeg ikke. Må se på den først. Men har bare lite kjennskap til denne typen motor Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Jeg har hatt en Leyland i 8 år, og har bare godt å si om den. Enkel motor som er pålitelig, og lite kranglevoren. Deler skaffes enten hos https://www.kdtrading.no/ eller https://www.asap-supplies.com/ i England. Måtte ha en ny ventil-løfter under overhaling av topplokket, og det tok litt tid, men de klarte det også. Kan være greit å være litt nevenyttig for å holde vedlikeholdskostnader på et fornuftig nivå, med en så gammal motor. Min motor er fra 74, og jeg har skiftet vannpumpe, noen pakninger og simmeringer, samt overhalt topplokk og innsprøytningspumpe. Alt sammen var planlagt vedlikehold, og ikke som følge av driftsstans. Så jeg synes maskinen er helt grei. Det er jo noen gammeldagse motorer, uten alarmer eller elektronikk, så de kan godt finne på å lekke litt her eller der, uten å si ifra. Følger man litt med og "tar" signalene, så rekker man å iverksette avbøtende tiltak før ting får utviklet seg til noe større. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.