Jump to content

Flexofold propell trenger større pga motorbytte, kjøpe nye blader eller helt ny propell.

leopard

Recommended Posts

Hei vi har ett par år vurdert å bytte båt til noe nyere . Men har kommet fram til at vi er så fornøyd med den vi har at  vi rett og slett beholder den i mange år til.

Motoren fungerer prikkfritt men i og med at vi har bestemt oss for å beholde båten i en del år til, slo vi til på en innbytte kampanje nå før det kommer noe kostnader på den motoren vi har i dag. 

Så i løpet av vinteren blir ny  motor og nytt  drev montert , vi går da opp fra 40 til 50 hk. Vi fikk da en grei motor bytte og opplags "pakke". 

Vi har i dag en 3 blads  flexofold propell den er bare 7 år men passer da  ikke til ny motor. 

Jeg regner med at vi kan bruke samme Huben og kun bytte blader. Har ikke sjekket dette ennå.

Så mitt spørsmål er

Er det noe marked for å kun selge bladene, eller vil det være lettere og billigere og selge komplett propell og heller kjøpe ny propell ?

Er det noen her som har erfaringer med dette.

Redigert av leopard (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Vil gjette på du kan få 4-7 000 for bladene. Hvor mye betalte du for de nye? Tenker at litt over halvparten av dette er riktig pris.'

Det kan nok ta noe tid før rette mann dukker opp, men når våren kommer tenker jeg at den blir solgt.   

Viktig at du beskriver størrelse (diameter og stigning) samt retning i annonsen., Gjerne også hvilken båt og moter den har vært brukt på.  .

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...