Lars H.
Så kom jeg meg endelig en tur til Elkjøp med ovnen under armen.
Men der oppsto det raskt et problem. Reklamasjonen ble godtatt uten noe om og men. Dermed trodde jeg at ved å levere inn ovnen, kunne den bli reparert eller jeg kunne få en ny ovn. Det første ble ikke diskutert.
Tilbudet jeg da fikk var å levere inn ovnen. Men å få utlevert en ny ovn? Å, nei da, den jeg hadde var med rabatt (ubrukt nytt produkt med full garanti men med såkalt «outlet» rabatt, ca. 50%).
Valget ble å få tilbakebetalt det jeg hadde betalt, eller å få en ny ovn og betale mellomlegget for hva en ny ovn (full pris, de har ikke outlet nå) koster.
Da ble jeg så arg at jeg tok med meg ovnen mens jeg fortalte dem om at dette skulle Adax, TV2, forbrukerrådet og hele verden få høre om!
Nå er jeg hjemme og har roet meg litt ned, så det med TV2 og forbrukerråd og hele verden har jeg satt en strek over (bortsett fra en mail til Adax og her på forumet, he he).
Hva jeg gjør nå? Det vet jeg ikke, kanskje jeg ydmykt tusler tilbake til Elkjøp, leverer ovnen og får en ny ovn og betaler mellomlegget?
Denne Adax VV11 ovnen er jo så utrolig bra til mitt formål, så en slik må være på plass i båten til vårsesongen. I mellomtiden får min 40 år gamle Adax gjøre jobben.
Hvorfor denne VV11 ovnen har begynt å bråke, får være en annen sak. Ovnen har blitt behandlet pent, har ikke fått noen slag eller annet, ikke utsatt for fuktighet eller noe annet. Den er blitt blåst ren for støv og hår uten at det har hjulpet. Problemet oppstår etter en halvtimes tid selv om ovnen står fritt midt ute på et stuegulv. Når den bråker stopper lyden når jeg tilter den litt fremover eller bakover. Men slik kan den jo ikke stå.
Hva gjør jeg nå? Det jeg vet er at det idag er lettsaltet torsk og potetmos på menyen her i huset, jeg er sulten og gleder meg til middag. Tirsdag er fast fiskemiddag her i huset.
????