Intimidator Startet 30.August.2020 Link til dette innlegget Startet 30.August.2020 Hei, Har en Halco 29 Offshore Fly med en sliten AQAD41A, vil DP290 drevet tåle en KAD300 motor tror dere? max. vridmoment på en kad300 ligger vel på ca. 500+Nm Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 30.August.2020 Link til dette innlegget Svart 30.August.2020 Har du lest denne tråden ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Intimidator Svart 30.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2020 Hei, Ja, kikke litt på den tråden, mest bensinere som er omtalt der, de kan jo også ha et bra vridmoment med kompressormating, men da på noe høyere turtall en en kad 300 som har max vridmoment rundt 3200 - 3300 rpm. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.August.2020 Link til dette innlegget Svart 30.August.2020 Den største motoren VP solgte til DPE er KAD44 med 260HK. KAD30+0 fikk egenutviklet drev. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Intimidator Svart 30.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2020 Hei, Ok, takk, da skal jeg ikke vurdere det. :) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 30.August.2020 Link til dette innlegget Svart 30.August.2020 43/44 passer vel rett på? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Intimidator Svart 30.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2020 (redigert) Ja, det gjør kanskje det, det vil jo forenkle innstalasjon det da. Muligens eksosbendet er noe større på KAD motorene i forhold til 41A (?) Redigert 30.August.2020 av Intimidator (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 30.August.2020 Link til dette innlegget Svart 30.August.2020 Intimidator skrev 10 minutter siden: Ja, det gjør kanskje det, det vil jo forenkle innstalasjon det da. Muligens eksosbendet er noe større på KAD motorene i forhold til 41A (?) Fra 41B og oppover ble 'bukkehorn'/eksosbendet mellom turbo og transom 3,5" ja. Har et i god stand til overs om trådstarter behøver, ta det på IM. Det er lett å skifte, 4 bolter og 3 o-ringer på transom. Sitér dette innlegget Link to post
Intimidator Svart 31.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 Hei Kaffelars, PM sendt. Vil et 3,5'' bukkehorn passe rett i transomen som har 3'' bukkehorn? Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 31.August.2020 Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 Intimidator skrev 1 time siden: Hei Kaffelars, PM sendt. Vil et 3,5'' bukkehorn passe rett i transomen som har 3'' bukkehorn? Iflg. muntlig info skal det kun være bukkehornet - men jeg er ikke 100% sikker. Det er så mange typer 290DP, og om du eks. har et av første generasjon (DP-A), er det jo mulig transom er forskjellig. Sjekk Marinepartseurope for delenummer på din transom, skilt på innsiden ved styrearm. Mener dette skal være bolt-on, men om ikke, så har jeg en transom som passer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.