Bitteliten Startet 31.August.2020 Link til dette innlegget Startet 31.August.2020 Har et wema instrument som hikker litt. Fra 2004/2005. Se bilder av instrument og toppen av giver. skal ha tak i nytt instrument. Men da må jeg vite Ohm på senderen. Noen som kan hjelpe med å finne rett instrument? giveren er ok Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 31.August.2020 Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 Den er 240-30 ohm hvis den er i orden . Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 Giveren er ok. Instrumentet er litt slitent ? har wemas septikmålere alltid vært 240-30 ohm? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 31.August.2020 Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 Kan dessverre ikke svare på tidligere målere men den du spurte om er 240ohm er den i orden kan du måle selv.rensefunksjonen på giveren er smart,men de nye til å feste utenpå tanken er mer pålitelige. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2020 Takk @mawilu ? jeg ohmet giveren. Først ved instrumentet, så ved giveren. Fant da ut at det var to problemer her 1) dårlig forbindelse i en skjøt mellom giveren og instrumentet 2) instrumentet er litt slitent Målte 240 Ohm ved tom tank 30 ohm ved full tank dårlig kontakt gjorde at instrumentet først beveget pila da tanken var halvfull Jeg renset bort alle gamle kontakter, og montert nytt instrument. Nå funker det bra ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.September.2020 Link til dette innlegget Svart 1.September.2020 Mye penere også. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2020 Ja absolutt ? når jeg først vari gang sjekka jeg aktre giver også. Her har ikke wema instrumentet virket , så det er erstattet av en sånn Gobius. Men giveren er ikke testa før. Wema giveren viste 240ohm uansett fyllingsgrad på tanken. Så den er død. Utordringen er at tanken må ut for å bytte giver. Så kan godt være Gobius forblir på her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.