Jump to content

Edit History

Hirgon

Hirgon

hei!

Har en Nordkapp Noblesse 660 med Evinrude G2 200 HO som jeg henta i vår. Kjørt 120 timer med den i sommer, så jeg har gjort en del erfaringer med oppsettet. Den har en 15x20 RX4 propell som jeg er godt fornøyd med. får dog bare 5000rpm som max. Ser Mercury lager en propell som heter High five. Har noen prøvd disse? er sugen på å prøve en slik. Toppfarten er ikke så viktig, dette går fort nok(sier frua). Viktigere er økonomi, opp i plan, og mindre vibrasjoner. Synes RX4 propellen lager noen vibrasjoner rundt 5-7 knop jeg ikke liker. Disse forvant da jeg prøvde en Viper(3-bladet) propell som jeg har liggende (14,25x22, kan selges), så jeg lurer på om kanskje en slik high five kan være verd å prøve. Noen med erfaringer?

Hirgon

Hirgon

hei!

Har en Nordkapp Noblesse 660 med Evinrude G2 200 HO som jeg henta i vår. Kjørt 120 timer med den i sommer, så jeg har gjort en del erfaringer med oppsettet. Den har en 15x20 RX4 propell som jeg er godt fornøyd med. Ser Mercury lager en propell som heter High five. Har noen prøvd disse? er sugen på å prøve en slik. Toppfarten er ikke så viktig, dette går fort nok(sier frua). Viktigere er økonomi, opp i plan, og mindre vibrasjoner. Synes RX4 propellen lager noen vibrasjoner rundt 5-7 knop jeg ikke liker. Disse forvant da jeg prøvde en Viper(3-bladet) propell som jeg har liggende (13,25x22, kan selges), så jeg lurer på om kanskje en slik high five kan være verd å prøve. Noen med erfaringer?

• Create New...