Jump to content

Edit History

Hirgon

Hirgon

Takk for svar. jeg er enig med det du skriver. Motorens plassering er helt etter boka, så den forblir som den er. Jeg mangler dog noe turtall på topp og opplever noen vibrasjoner rundt 1000-1200 rpm som jeg ikke liker når jeg skal ligge i snekkefart. Er ute etter å få vekk vibrasjonene og best mulig kjørekomfort og økonomi  mellom 25 og 35 knop. Alt opp til 40 knop er greit, men blir skjelden mulighet til å kjøre noe fortere over tid enn det her ute i havgapet, så tap av toppfart kan jeg leve med. tror kanskje den propellen jeg har med 2 tommer mindre pitch er veien å prøve først. Høres ut som meg han kompisen din i Ålesund. Greit med grep når bølgehøyden går opp.

 

Den high five propellen din med 13,25x19, hva slags motor hadde du den på og hva slags båt? lengde og vekt. Er nemlig den jeg har sett litt på og tenkt at det må være rett for oss. Sikkert kjekt også når båten er lastet med flere folk, fuel og stæsj.

Hirgon

Hirgon

Takk for svar. jeg er enig med det du skriver. Motorens plassering er helt etter boka, så den forblir som den er. Jeg mangler dog noe turtall på topp og opplever noen vibrasjoner rundt 1000-1200 rpm som jeg ikke liker når jeg skal ligge i snekkefart. Er ute etter å få vekk vibrasjonene og best mulig kjørekomfort og økonomi  mellom 25 og 35 knop. Alt opp til 40 knop er greit, men blir skjelden mulighet til å kjøre noe fortere over tid enn det her ute i havgapet, så tap av toppfart kan jeg leve med. tror kanskje den propellen jeg har med 2 tommer mindre pitch er veien å prøve først. Høres ut som meg han kompisen din i Ålesund. Greit med grep når bølgehøyden går opp.



×
×
  • Create New...