Jump to content

Edit History

Grønnskollingen

Grønnskollingen

Nå har du ikke sagt hva slags type regatta det er snakk om, men jeg ville ikke brydd meg med å tømme båten om det er snakk om vennskapelig serieseilas. Du har heller ikke sagt noe om ambisjonsnivået.... Lurt å komme med all informasjonen på en gang isteden for i drypp. Da blir det lettere å synse for oss forståsegpåere... :thumbsup:

Skal du seile med spinnaker vil en jolle på fordekket være en langt større ulempe enn 150kg ekstra ræl i stuerommet, synes nå jeg.

Jeg ville lettet båten i denne rekkefølgen for innaskjærs regatta:

- Fjerne løsøre fra dekk (joller, påhengere, SUP)

- Tappe ned vanntanken/tømme septik

- Fjernet campingutstyr i stuerommene

- Holde dieseltanken under 50%

- Legge igjen ankerkjetting på brygga (ta med lettvektsanker med kjettingfortom)

- Legg madrasser, salongbord, og uønskede barn igjen på brygga.

Ingen av tiltakene har bedre effekt enn en ren bunn og ok seil, særlig ikke på en Ballad, men det er jo en annen diskusjon. 

Grønnskollingen

Grønnskollingen

Nå har du ikke sagt hva slags type regatta det er snakk om, men jeg ville ikke brydd meg med å tømme båten om det er snakk om vennskapelig serieseilas. Du har heller ikke sagt noe om ambisjonsnivået.... Lurt å komme med all informasjonen på en gang isteden for i drypp. Da blir det lettere å synse for oss forståsegpåere... :thumbsup:

Skal du seile med spinnaker vil en jolle på fordekket være en langt større ulempe enn 150kg ekstra ræl i stuerommet, synes nå jeg.

• Create New...