Jump to content

Edit History

slogmaaken

slogmaaken

Har kjøpt en Pioner 15 2003 mod. Lurer på om noen har erfaringer med tyngre motorer på disse, og om selvdreneringen virker som den skal da. Har ikke fått testet den skikkelig enda, da jeg er bortreist, men lurer da på om man kan risikere at systemet ikke virker om man har en 70kg tung motor på. Denne motoren har da aldri vært testa på båten før. Da jeg henta båten var det ingen "ventil" i dreneringshullet av en eller annen merkelig grunn, selger påstod man ikke behøvde det, men det må man jo ha, hullet vil jo garantert komme helt eller delvis under vann,  så jeg kjøpte en ny "dreneringsventil" (en sånn med kule inni) og satte i. Ser også det er små endringer på modellene fra  begynnelsen av 2000 til rundt 2010, er dette endringer som har med selvdreneringa eller styrke å gjøre? Foruten litt konstant søl/vann i dørken er jo dette veldig praktiske og stødige båter.

slogmaaken

slogmaaken

Har kjøpt en Pioner 15 2003 mod. Lurer på om noen har erfaringer med tyngre motorer på disse, og om selvdreneringen virker som den skal da. Har ikke fått testet den skikkelig enda, da jeg er bortreist, men lurer da på om man kan risikere at systemet ikke virker om man har en 70kg tung motor på. Da jeg henta båten var det ingen "ventil" i dreneringshullet av en eller annen merkelig grunn, selger påstod man ikke behøvde det, men det må man jo ha, hullet vil jo garantert komme helt eller delvis under vann,  så jeg kjøpte en ny "dreneringsventil" (en sånn med kule inni) og satte i. Ser også det er små endringer på modellene fra  begynnelsen av 2000 til rundt 2010, er dette endringer som har med selvdreneringa eller styrke å gjøre? Foruten litt konstant søl/vann i dørken er jo dette veldig praktiske og stødige båter.

• Create New...