DIYglenn Startet 3.September.2020 Link til dette innlegget Startet 3.September.2020 I know, I know: veldig harry med lys under båten, men jeg vurderer å ha det under badeplattformen. Det jeg er usikker på er om jeg skal ha under eller over vann. Over vann = mindre «kul» effekt, men kan ha kabelgjennomføring over vann, fortsatt skjult under plattform, og det ser ut til å være billigere. Under vann = mer lysstråler gjennom vannet, men flere hull under vannlinje + at det gror veldig i vår marina, så det blir ekstra stell... Tanker/erfaringer? Pris? Sitér dette innlegget Link to post
Lyst på båt Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Det med groe under vann er jo innlysende . Hadde vært artig om du postet bilder av det ferdige resultatet når du har montert. Har sett flere med lys montert under vann og sns det ser kult ut på de som har blått lys. Trekker til seg endel fisk kveldstid så artig å se på. Sitér dette innlegget Link to post
Arne2 Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 3 hours ago, nordemoniac said: fortsatt skjult under plattform Tenker litt høyt og kreativt: Hva med å legge kabelgjennomføringene over vann og så strekke ned en kort kabel under vann til lysene som står montert på en brakett slik at det blir enkelt å rense opp og vedlikeholde? Hvis løsningen blir stort sett usynlig, slulle det da kunne være en ide? Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 3.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Tjo, tenkte litt på det. Men her er badeplattformen 10cm over vannflaten, så de vil bli ganske godt gjemt under der. Må Google litt rundt og se om jeg finner noen som har det over vannflaten. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Her er hvordan jeg løste det under min plattform: Lampene kostet rundt 1500 for begge, men finner dem ikke hos Maritim lenger. Blir litt rur på dem, men det skrubber jeg vekk når jeg har meg en dukkert. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
DIYglenn Svart 4.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Takk for svar! Hvilket merke gikk du for? Jeg så på ShadowCaster som kan kontrolleres fra Raymarine plottere, men ser ut til at kostnaden for to stk + kontroller raskt blir 15.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Må innrømme at jeg faktisk ikke husker hvilket merke det er, men skal prøve å finne en kvittering ! Hvis den fremdeles finnes Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Bigdrago Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.