MortenK Startet 18.Oktober.2002 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2002 Jeg har en tobladet foldepropell på fast aksel (25mm) som jeg har tenkt å ta av. Det er en festemutter på hvert propellblad (umbrako) som jeg enkelt får skrudd ut! Problemet er festepinnene som holde propellbladet. Festepinnene roterer med probellbladene. De sitter fast, så jeg får ikke dyttet de ut. Har forsøkt å kakke lett på de med en hammer, men er redd for at dette kan skade propell/aksel. Har noen tips på hvordan løsne disse festepinnene. Er det varme som må til?? Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
GeirKS Svart 18.Oktober.2002 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2002 Hvis det er en Gori propell så sitter det en settskrue under de du allerede har skrudd ut. Dobbelt opp altså. Dette kan være litt vanskelig å se hvis du ikke lyser ned i hullene med en lommelykt elns. :nono: GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 2.Oktober.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2023 På noen Gori propellere er det mulig å kakke/pirke av mutteren uten å ta av bladene. Men må en til med ters så må de vel av. Da trengs det gjerne varme også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.