Jump to content

Installering av victron bmv - 712

Larsen83

Recommended Posts

Skal installere en victron bmv 712 i båten og har da noen spm om det som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Det elektriske i båten er omtrent som dette:206409F1-A98D-4C15-BDDE-871D62CA4832.jpeg.bc4cc7f43b85399ff9ccf7135b7028f4.jpeg

Jeg tenker da å gjøre det slik som dette:2EF34195-5A65-4577-99EA-AAD6ECC320A9.jpeg.cdb1dc2f9de00f96f49ac5a27f3cec4e.jpeg

Blir det feil å gjøre det sånn? Og de kablene til start batteriene fra bryterne; må de inn etter shunten og eller er ikke det nødvendig? Håper det går å skjønne tegningen? 

Redigert av Larsen83 (see edit history)

Den ene siden av shunten skal BARE være koblet til minus på batteri, INGENTING annet skal ver tilkoblet der eller på minus batteri, akkurat som du har tegnet. På den andre siden av shunten skal det som tidligere var tilkoblet batteri minus være tilkoblet, også minus fra lader som du også korrekt har tegnet. Dermed vil shunten måle det som går inn og ut av batteriet (lading og forbruk) og ikke noe annet.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 20 minutter siden:

Den ene siden av shunten skal BARE være koblet til minus på batteri, INGENTING annet skal ver tilkoblet der eller på minus batteri, akkurat som du har tegnet. På den andre siden av shunten skal det som tidligere var tilkoblet batteri minus være tilkoblet, også minus fra lader som du også korrekt har tegnet. Dermed vil shunten måle det som går inn og ut av batteriet (lading og forbruk) og ikke noe annet.

Tusen takk for svar?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...