Larsen83 Startet 4.September.2020 Link til dette innlegget Startet 4.September.2020 (redigert) Skal installere en victron bmv 712 i båten og har da noen spm om det som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Det elektriske i båten er omtrent som dette: Jeg tenker da å gjøre det slik som dette: Blir det feil å gjøre det sånn? Og de kablene til start batteriene fra bryterne; må de inn etter shunten og eller er ikke det nødvendig? Håper det går å skjønne tegningen? Redigert 4.September.2020 av Larsen83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Hvor stor er shunten? Sitér dette innlegget Link to post
Larsen83 Svart 4.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 500A Sitér dette innlegget Link to post
Larsen83 Svart 4.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 TrikkerN Lønning skrev 20 minutter siden: Hvor stor er shunten? Shunten er 500A Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Larsen83 skrev 19 minutter siden: 500A For å få mest glede/nytte av den så ville jeg koblet alt via Shunt. Med forbehold om at du ikke har noe som trekker over 500A?? Sitér dette innlegget Link to post
Larsen83 Svart 4.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Nei det skal jeg vel ikke ha. Men synes du «planen» så bra ut ellers? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Det er vel forbruksbanken du vil måle, så da ser det helt OK ut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Larsen83 Svart 4.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Lars H. skrev 9 minutter siden: Det er vel forbruksbanken du vil måle, så da ser det helt OK ut. Så bra? er ikke sånn at lader må inn før shunt? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Den ene siden av shunten skal BARE være koblet til minus på batteri, INGENTING annet skal ver tilkoblet der eller på minus batteri, akkurat som du har tegnet. På den andre siden av shunten skal det som tidligere var tilkoblet batteri minus være tilkoblet, også minus fra lader som du også korrekt har tegnet. Dermed vil shunten måle det som går inn og ut av batteriet (lading og forbruk) og ikke noe annet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Larsen83 Svart 4.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Lars H. skrev 20 minutter siden: Den ene siden av shunten skal BARE være koblet til minus på batteri, INGENTING annet skal ver tilkoblet der eller på minus batteri, akkurat som du har tegnet. På den andre siden av shunten skal det som tidligere var tilkoblet batteri minus være tilkoblet, også minus fra lader som du også korrekt har tegnet. Dermed vil shunten måle det som går inn og ut av batteriet (lading og forbruk) og ikke noe annet. Tusen takk for svar? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 4.September.2020 Link til dette innlegget Svart 4.September.2020 Hvor store er start batteriene på A cca jeg har 1000 cca og ikke koblet den via shunt kun måler V Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.