Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Kennien skrev 36 minutter siden:

Du hadde en Flipper 630 Solseng ?

Nei, en 20 fot Ibiza. Samme størrelse og vekt som Flipperen. Regner med at forskjellen i motorstørrelse blir omtrent lik på disse båtene. Som sagt: Jeg syntes 115hk fungerte helt greit. Disse båtene er ikke hardcore "kjørebåter", men mer et behagelig fremkomstmiddel på sjøen når solen skinner. En DF-140 vil helt sikkert fungere bra også. Gjelder bare om å ikke ha for mye stigning på propellen.

Slik jeg opplever det, liker jeg å kjøre mellom 18-25 knop. Synes det er passe fart til vanlig med denne type båt. En DF-140 vil ikke ha noe problem med det. Du vil kunne ha bittelitt lavere turtall (og støynivå) med en 150hk motor i denne farten, men ellers er det stort sett mindre forskjeller. Dog er det litt mer propeller å velge på en 150hk. (2 forskjellig klasser/typer propeller) Dette er kanskje ikke av veldig stor betydning da de fleste bare kjører med den propellen de har, selv om det er mye å velge mellom. Har ikke noe problem med å støtte kjøp av DF-140 heller. En solid og driftsikker motor.

Solseng

Solseng

Kennien skrev 28 minutter siden:

Nei, en 20 fot Ibiza. Samme størrelse og vekt som Flipperen. Regner med at forskjellen i motorstørrelse blir omtrent lik på disse båtene. Som sagt: Jeg syntes 115hk fungerte helt greit. Disse båtene er ikke hardcore "kjørebåter", men mer et behagelig fremkomstmiddel på sjøen når solen skinner. En DF-140 vil helt sikkert fungere bra også. Gjelder bare om å ikke ha for mye stigning på propellen.

Slik jeg opplever det, liker jeg å kjøre mellom 18-25 knop. Synes det er passe fart til vanlig med denne type båt. En DF-140 vil ikke ha noe problem med det. Du vil kunne ha bittelitt lavere turtall (og støynivå) med en 150hk motor i denne farten, men ellers er det stort sett mindre forskjeller. Dog er det litt mer propeller å velge mellom en 115-140hk og en 150hk. (2 forskjellig klasser/typer propeller) Dette er kanskje ikke av veldig stor betydning da de fleste bare kjører med den propellen de har, selv om det er mye å velge mellom. Har ikke noe problem med å støtte kjøp av DF-140 heller. En solid og driftsikker motor.

Solseng

Solseng

Kennien skrev 17 minutter siden:

Slik jeg opplever det, liker jeg å kjøre mellom 18-25 knop. Synes det er passe fart til vanlig med denne type båt. En DF-140 vil ikke ha noe problem med det. Du vil kunne ha litt lavere turtall (og støynivå) med en 150hk motor i denne farten, men ellers er det stort sett mindre forskjeller.

• Create New...