Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Kennien skrev for 6 timer siden:

Propellen jeg har er Mirage 19P.

Men jeg har nesten bestemt meg for at dette må være at motoren er montert noe lavt.

Selv om jeg syns å huske kavitasjonsplaten hvertfall var så og si på linje med dypeste punkt på kjølen.

Syns og båten lente unaturlig mye til "venstre" under kjøring.

Og alle disse tegnene sier google kan være for lavt montert motor

På en båt med V-bunn må antiventilasjonsplata (populært men feilaktig kalt kavitasjonsplata :saint: ) som regel være ca 1" over dypeste punkt. Noen ganger mere.

Vedr. 4-blads aluminum så koster denne Quicksilver Nemesis bare kr 1.983 hos Ravns Garage.

Samme propell inkl. hubkit for Mercury koster 2.600, da heter den Mercury Spitfire. Men akkurat samme propellen som Nemesis da. Kan jo være kjekt å ha et ekstra hubkit.

https://www.boatpropellerwarehouse.com/product/29483/nemesis-14-x-17-quicksilver-rh-propeller-48-8m0055534

Teerex

Teerex

Kennien skrev for 5 timer siden:

Propellen jeg har er Mirage 19P.

Men jeg har nesten bestemt meg for at dette må være at motoren er montert noe lavt.

Selv om jeg syns å huske kavitasjonsplaten hvertfall var så og si på linje med dypeste punkt på kjølen.

Syns og båten lente unaturlig mye til "venstre" under kjøring.

Og alle disse tegnene sier google kan være for lavt montert motor

På en båt med V-bunn må antiventilasjonsplata (populært men feilaktig kalt kavitasjonsplata :saint: ) som regel være ca 1" over dypeste punkt. Noen ganger mere.

• Create New...