Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Bergsholmen skrev 42 minutter siden:

Tror og motoren kan være montert litt lavt, så ville nok løfta den et hull eller 2.

Ser du holder til i Stavanger (eg på Klepp, med båten i Sandnes?)

Eg har ein Enertia 17p (på min båt) og ein Enertia Eco 19p. 
Når du har løfta motoren, så kan vi treffes og teste begge vis det er av interesse?

Gøy å prøve litt forskjellig før du velger hva du vil bytte til?

Det er jo et generøst tilbud jeg ville benyttet meg av. :thumbsup: Jeg var f.eks. veldig usikker på om jeg skulle foreslå Enertia i 17" eller 18". Utrolig vrient å spekulere/teoretisere rundt slike valg, mens testing er gull. Kan godt være at Enertia 17" er spot on på trådstarters båt. Enertia Eco 19 blir kanskje litt i meste laget.

For egen nysgjerrighets skyld: Husker du hvilket turtall og fart du oppnår med Enertia 17"-propellen? (...på Nor-Dan 6100/Verado 200 - 2.08:1/5800-6400rpm?). Litt/ganske usikker på typisk slip% på disse Enertia-propellene, så hadde vært interessant å vite hva du oppnår.:smiley:

Solseng

Solseng

Bergsholmen skrev 32 minutter siden:

Tror og motoren kan være montert litt lavt, så ville nok løfta den et hull eller 2.

Ser du holder til i Stavanger (eg på Klepp, med båten i Sandnes?)

Eg har ein Enertia 17p (på min båt) og ein Enertia Eco 19p. 
Når du har løfta motoren, så kan vi treffes og teste begge vis det er av interesse?

Gøy å prøve litt forskjellig før du velger hva du vil bytte til?

Det er jo et generøst tilbud jeg ville benyttet meg av. :thumbsup: Jeg var f.eks. veldig usikker på om jeg skulle foreslå Enertia i 17" eller 18". Utrolig vrient å spekulere/teoretisere rundt slike valg, mens testing er gull. Kan godt være at Enertia 17" er spot on på trådstarters båt. Enertia Eco 19 blir kanskje litt i meste laget.

For egen nysgjerrighets skyld: Husker du hvilket turtall og fart du oppnår med Enertia 17"-propellen? (...på Nor-Dan 6100/Verado 200 - 2.08:1/5800-6400rpm?). Litt/ganske usikker på slip% på disse Enertia-propellene, så hadde vært interessant å vite hva du oppnår.:smiley:

• Create New...