Jump to content

Edit History

Bergsholmen

Bergsholmen

Det er jo bare kjekt å hjelpe, og teste litt forskjellig. Det gir jo meg selv og litt læring om propeller? 

Min Verado er ein 200 L6, med 1.85 girutveksling.

Eg har litt issues med bensintrykket det er for lavt så motoren har ikke gitt heilt det den skal,  nå er det verre en noen gang. Men regner med å ha orden på dette ila onsdag. (Vet ikke hvor lenge det har vert litt dårligt, så muligt motoren ikke har gitt meg fullt ut på topp så lenge eg har hatt den?)

Men dei faktiske tallene eg har oppnådd (som eg husker)

Med Enertia 17p 5800rpm 40knop GPS Som gir slipp på 8.8%

Med Enertia ECO 19p 55-5600rpm

42knop GPS

Som gir slip på rundt 12%
Nå skal det sies at ECO propellen er stor i diameter 16’’ og konstruert som ein propell som gir mye marsjfart og ikke toppfart.

Så i marsj på 4000rpm så har ECO’en 4knop høyere fart en Enertia 17.

Marsj 4000om

ECO 19p 31knop 8.3%slip

Enertia 17p 27knop 10,9%slip 

Bergsholmen

Bergsholmen

Det er jo bare kjekt å hjelpe, og teste litt forskjellig. Det gir jo meg selv og litt læring om propeller? 

Min Verado er ein 200 L6, med 1.85 girutveksling.

Eg har litt issues med bensintrykket det er for lavt så motoren har ikke gitt heilt det den skal,  nå er det verre en noen gang. Men regner med å ha orden på dette ila onsdag. (Vet ikke hvor lenge det har vert litt dårligt, så muligt motoren ikke har gitt meg fullt ut på topp så lenge eg har hatt den?)

Men dei faktiske tallene eg har oppnådd (som eg husker)

Med Enertia 17p 5800rpm 40knop GPS Som gir slipp på 8.8%

Med Enertia ECO 19p 55-5600rpm

42knop GPS

Som gir slip på rundt 12%
Nå skal det sies at ECO propellen er stor i diameter 16’’ og konstruert som ein propell som gir mye marsjfart og ikke toppfart.

Så i marsj på 4000rpm så har ECO’en 4knop høyere fart en Enertia 17.

• Create New...