Jump to content

Edit History

Teerex

Teerex

Capt Chaos skrev On 9.3.2021 at 17.43:

Nei, 44 knop var ingen skriveleif ;-) Målte den den til 44 knop på GPS i fjor mens båten fortsatt gikk og hadde nok fortsatt bittelitt mer hvis sjøen hadde vært helt flat. Det stemmer at jeg hadde 3+3 propeller med 26P og har nå 4+3 med 25P. Jeg har ikke så god peil men har blitt fortalt at jeg mister 3-4 knop på toppfarten men får samtidig en bedre vei opp mot plan.......Det gjenstår å se til våren ;-)

Vis hele sitatet  

Ja tok vel utgangspunkt i min relativt tungdrevne brede Windy 27 og 24P, glemte at din båt nok er ganske lettdrevet.

Det stemmer normalt ikke helt at du kan miste 3-4 knop på toppfarten med Bravo 4+3 blad, ut i fra det folk oppgir. Vanligvis blir toppfarten et lite hakk bedre.

Så det er i såfall en interessant observasjon.

Teerex

Teerex

Capt Chaos skrev On 9.3.2021 at 17.43:

Nei, 44 knop var ingen skriveleif ;-) Målte den den til 44 knop på GPS i fjor mens båten fortsatt gikk og hadde nok fortsatt bittelitt mer hvis sjøen hadde vært helt flat. Det stemmer at jeg hadde 3+3 propeller med 26P og har nå 4+3 med 25P. Jeg har ikke så god peil men har blitt fortalt at jeg mister 3-4 knop på toppfarten men får samtidig en bedre vei opp mot plan.......Det gjenstår å se til våren ;-)

Vis hele sitatet  

Ja tok vel utgangspunkt i min relativt tungdrevne brede Windy 27 og 24P, glemte at din båt nok er ganske lettdrevet.

Det stemmer normalt ikke helt at du kan miste 3-4 knop på toppfarten med Bravo 4+3 blad, ut i fra det folk oppgir.

Så det er i såfall en interessant observasjon.

• Create New...