Jump to content

Edit History

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen

Har fått noe rumlig i drevet (VP290 dp) den siste tida, særlig ved hard sving og i revers. 

Tenker å plukke det av i vinter og håper jo at det er kryss som er problemet. 

Har ikke hatt båten oppe for å inspisere noe mer enda. 

Men hvordan kan man eventuelt sjekke om gimbal-lager er i orden?

Kjennes det som radial slakk i akslingen?

Tipper drevet mitt er fra byggeår, det vil si 1987/1988, og da er det vel gjerne to lagre inn mot svinghjulskåpa, hvor det ene sitter på motorsida, slik at motor må ut for å få skiftet dette? 

Det blir i så fall skikkelig festlig!! :flag:

Kan også nevne at jeg mistenker at konet må skiftes eller renoveres, da den har begynt å bli treg å få i revers til tider, særlig når båten har gått ei stund og drevolje er varm. Må ta godt i for å få den til å smelle i revers, og av og til må også turtallet opp et par hundre omdreininger før revers kommer. 

I tillegg lugger styringa når drevet går med belastning, men ingen lugging i fri. 

Noen tips til hva det kan være?

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen

Har fått noe rumlig i drevet (VP290 dp) den siste tida, særlig ved hard sving og i revers. 

Tenker å plukke det av i vinter og håper jo at det er kryss som er problemet. 

Har ikke hatt båten oppe for å inspisere noe mer enda. 

Men hvordan kan man eventuelt sjekke om gimbal-lager er i orden?

Kjennes det som radial slakk i akslingen?

Tipper drevet mitt er fra byggeår, det vil si 1987/1988, og da er det vel gjerne to lagre inn mot svinghjulskåpa, hvor det ene sitter på motorsida, slik at motor må ut for å få skiftet dette? 

Det blir i så fall skikkelig festlig!! :flag:

I tillegg lugger styringa når drevet går med belastning, men ingen lugging i fri. 

Noen tips til hva det kan være?

• Create New...