Vardholmen Startet 8.September.2020 Del på Facebook Startet 8.September.2020 Jeg Har en energimåler liggende for 3 fase, tenkte å koble denne til landstrøm anlegget for å måle forbruket jeg bruker i båten. (Ratio CEE kabel/kontakt) har ikke så mye kunnskap om hvordan en skal koble denne riktig, da koblingsskjema beskriver en 3 fase kobling, og avanserte målinger. Jeg trenger kun å måle antal Kwh forbrukt. https://gavazzi.no/wp-content/uploads/EM340-Brukermanual_03-2018.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Poa Svart 8.September.2020 Del på Facebook Svart 8.September.2020 Gavazzi EM340. Der du skal stlkke inn kontakten, er det 2 pinner +jord, blå kontakt med 3 eller 4 pinner, rød kontakt med 5 pinner? Sitér dette innlegget Link to post
Vardholmen Svart 8.September.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2020 2 + jord Sitér dette innlegget Link to post
Poa Svart 8.September.2020 Del på Facebook Svart 8.September.2020 Da kan du skru de to helfarge ledningene , en på hver sin skrue på oppsiden. På undersiden forsetter du til båten.. Den gul/grønne ledningen kobler du sammen på utsiden av måleren, bruk sukkerbit, vrihylse eller annen kobling. Jordledning er veldig viktig for din og andres sikkerhet. Hvis måleren ikke teller når du har forbruk iform av varme, lys, lading, så vil måleren ikke virke med kun 2 faser. Måleren virker muligens kun ved 3 faser i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.