Jump to content

Edit History

Falch1

Falch1

Det er garantert ventilene som ikke tetter skikkelig. Og ja, det finnes et røvertriks som jeg har brukt mange ganger på akkurat den motortypen. 

Sprut motorolje inn i innsuget når du kjører den på starteren. Da legger det seg en oljefilm på ventilsetene som tetter nok til at du får den i gang. Ha ikke i for mye, men begynn forsiktig. Når du kjenner kompresjonen har blitt bedre kan du fore den med litt startgass. LITT!🙂

Når den er i gang bør den gå en stund for at setene skal sette seg og tette bedre ved neste oppstart. 

Det er altså ikke ventiler som sitter, men det er setene som ikke tetter.

Falch1

Falch1

Det er garantert ventilene som ikke tetter skikkelig. Og ja, det finnes et røvertriks som jeg har brukt mange ganger på akkurat den motortypen. 

Sprut motorolje inn i innsuget når du kjører den på starteren. Da legger det seg en oljefilm på ventilsetene som tetter nok til at du får den i gang. Ha ikke i for mye, men begynn forsiktig. Når du kjenner kompresjonen har blitt bedre kan du fore den med litt startgass. LITT!🙂

Når den er i gang bør den gå en stund for at setene skal sette seg og tette bedre ved neste oppstart

Falch1

Falch1

Det er garantert vebtikene som ikke tetter skikkelig. Og ja, drt finnes et røvertriks som jeg har brukt mange ganger på akkurat den motortypen. 

Sprut motorolje inn i innsuget når du kjlrer den på starteren. Da legger det seg en oljefilm på ventilsetene som tetter nok til at du får den i gang. Ha ikke i for mye, men begynn forsiktig. Når du kjenner kompresjonen har blitt bedre kan du fore den med litt startgass. LITT!🙂

Når den er i gang bør den gå en stund for at setene skal sette seg og tette bedre ved neste oppstart



×
×
  • Create New...